x تبلیغات
حقوقی

حقوقی

قانون جدید در مورد طلاق توافقی چیست؟

منظور از قانون جدید طلاق توافقی ، قانونی است که در آذر ماه سال 1397 به تصویب رسید و قانون طلاق توافقی را دچار تغییرات مهمی کرد. همانطور که در بخش‌های قبل متوجه شدید، پروسه و مراحل این نوع طلاق نسبت به قبل طولانی‌تر و کمی دشوارتر شده است.

 طبق این قانون زوجین اجبارا باید در جلسات مشاوره خانواده در خارج از دادگاه شرکت کنند. در واقع شرکت در این جلسات مشاوره برای دریافت گواهی عدم انصراف از طلاق ( یا گواهی عدم امکان سازش) ضروری است.
در این جلسات با زوجین به صورت تخصصی صحبت می‌شود تا در صورت امکان سازش کنند و صلح بپردازند. در واقع این قانون به منظور کاهش نرخ طلاق و حمایت از خانواده‌ها به تصویب رسیده است تا در صورت امکان بتوانند به زندگی مشترک خود ادامه دهند.
بعد از این جلسات اگر زوجین هنوز تصمیم به طلاق داشتند، گواهی عدم امکان سازش برای آنها صادر می‌شود. این گواهی به منظور انجام طلاق توافقی کاملاً ضروری است. می‌توان گفت که تنها مرحله‌ای که وکیل طلاق توافقی در آن نقشی ندارد، همین مرحله مشاوره خانواده است که میان زوجین انجام می‌شود.
 
نمونه دادخواست طلاق توافقی توسط وکیل
در مورد اولین نکته باید گفت که لازم نیست تمام توافقات بین زوجین در متن دادخواست طلاق توافقی بیان شود و صرف بیان کلیات کفایت می‌کند. معمولا وکیل توافقی برای کیفیت بیشتر، متن دادخواست را شخصاً آماده می‌کند و بعد در جلسات دادگاه یا مشاوره متن مورد توافق کامل ارائه می‌شود.
البته وکیل متخصص بهتر می‌تواند تشخیص دهد که نوشتن متن به صورت کامل لازم است یا توافقات را می‌توان از چه طریقی ثبت کرد. اما حتما توجه داشته باشید که توافقات بین زوجین باید حتما ثبت شود.
 
در ادامه یک متن دادخواست طلاق توافقی خلاصه شده که توافقات طرفین در آن درج نشده است را شرح می‌دهیم. این متن کاملاً خلاصه است و زوجین خودشان نیز می‌توانند آن را تهیه کنند.
خواهان: خانم/ آقای ...
خوانده: خانم/ آقای ...
وکیل: خانم/ آقای ...
منضمات: عقدنامه، شناسنامه زوجین، کپی کارت ملی زوجین
با سلام و احترام خدمت ریاست محترم دادگاه‌های خانواده تهران
اینجانبان طبق کپی مصدق عقدنامه پیوست شده از مورخ عقد نکاح دائم یکدیگر می‌باشیم و به دلیل عدم سازش اخلاقی، تمایل به جدایی و طلاق توافقی داریم. بنابراین از محضرتان صدور گواهی عدم امکان سازش مورد استدعاست. با تشکر.
امضا: ...
توصیه می‌کنیم در صورت تمایل به ذکر جزئیات در دادخواست یا ثبت آن در مراحل بعدی، از وکیل طلاق توافقی کمک بگیرید.
 
وکالتنامه برای طلاق توافقی به وکیل
همانطور که قبلا هم گفتیم، شما می‌توانید با دادن وکالتنامه به وکیل خود، تمام مراحل طلاق توافقی را به او بسپارید و خودتان در جلسات دادگاه نیز شرکت نکنید. متن وکالت نامه توسط دادگاه بررسی می‌شود و شما باید تمام موارد را در آن ذکر کنید. معمولاً وکلا متن وکالت نامه را ویرایش می‌کنند که البته خودتان نیز می‌توانید این کار را انجام بدهید. در صورتی که وکیل شما این وکالتنامه را ویرایش نمود، حتما آن را بررسی کرده و صحت و کمال اطلاعات مندرج در آن را تایید کنید.
 
شماره وکیل طلاق توافقی
دفتر وکالت میعاد عدالت، یکی از باسابقه‌ترین و معتبرترین موسسات حقوقی تهران است که با وکلای متنوع و مجربی نیز همکاری می‌کند. این موسسه با ارائه مشاوره حقوقی و همچنین معرفی بهترین وکیل طلاق توافقی در تهران ، می‌تواند کمک شایانی به پیشبرد پرونده طلاق داشته باشد. شما عزیزان می‌توانید برای دریافت شماره وکیل طلاق توافقی خوب در تهران ، با موسسه حقوقی میلاد عدالت در ارتباط باشید.
برچسب‌ها: میعاد عدالت,

شماره بهترین وکیل شرکتها در تهران

وظایف وکیل شرکتها

شاید بپرسید که وکیل شرکتها چه وظایفی را بر عهده دارد و چه خدماتی به شرکت ارائه می‌کند. وکلا در این زمینه نیز ملزم به دفاع از حقوق موکل خود هستند و در واقع از هیچ کاری برای احقاق حقوق موکل خود دریغ نمی‌کنند. توجه داشته باشید که برخی از وظایف وکیل در قانون مستقیماً ذکر شده است اما برخی از وظایف وکیل را نیز قرارداد او ذکر می‌کنند. یعنی شرکت‌ها از وکیل می‌خواهند که انجام برخی از امور خاص را به عهده بگیرد.

به عنوان مثال اغلب وکیل در شرکت موظف است استعلامات عدیده‌ای از سازمان‌های مختلف را بررسی کند و با داوری آنها، راهنمایی‌های لازم را به مدیران شرکت ارائه کند. گاهی نیز ممکن است در قرارداد وکیل ذکر شده باشد که امور خارج از دادگاه به او مربوط نیست و تنها مواردی که در سیستم قضایی بررسی می‌شوند تحت نظارت و وظیفه او می‌باشند.

وکیل شرکتها
در واقع نکته مهم هم همین است که شرکت باید تمام تکالیفی را که از وکیل می‌خواهد و انتظاراتی که دارد را در متن و شرح وظایف وکیل به صورت صریح ذکر کند. اینکار از بروز اختلافات احتمالی میان شرکت و وکیل جلوگیری می‌کند.

البته باید این مسئله را هم ذکر کنیم که وکیل شرکت نقش بسیار مهمی در شرکت دارد و اغلب تمام امور حقوقی مربوطه را به عهده می‌گیرد.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل شرکتها با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

وکیل شرکتها چه ویژگی‌هایی دارد؟
وکیل در هر زمینه‌ای یک فرد مستقل است و از نظر فردی ممکن است هر ویژگی داشته باشد. اما ازن نظر حرفه‌ای، وکیل امور حقوقی شرکتها باید ویژگی‌هایی داشته باشد که در ادامه به آنها می‌پردازیم:

تخصص و سوابق اجرایی کافی در شرکت‌های مختلف
آگاهی و دانش حقوقی بالا در زمینه مالی و شرکت‌های تجاری
فعالیت در عرصه‌های مختلف حقوقی و رعایت استانداردهای حرفه‌ای
برخورد غیر شخصی با مسائل حقوقی مربوط به شرکت
بهره بردن از مهارت‌های حرفه‌ای که با تجربیات مختلف در پرونده‌های قضایی به دست آمده
توانایی همکاری با وکلا و سایر همکاران خود
 
شناخت نیازهای مختص به شرکت
علاوه بر ویژگی‌هایی که در این بخش ذکر کردیم، ویژگی‌های دیگری نیز هستند که یک وکیل متخصص در امور شرکتها باید به کمک آنها از حقوق و سود شرکت دفاع کند.
علاوه بر ویژگی‌هایی که در این بخش ذکر کردیم، ویژگی‌های دیگری نیز هستند که یک وکیل متخصص در امور شرکتها باید به کمک آنها از حقوق و سود شرکت دفاع کند.

چرا شرکت‌ها به وکیل و مشاوره حقوقی نیاز دارند؟
معمولاً دیده می‌شود که وکیل شرکتها حتی قبل از تاسیس شرکت و در این صورت قبل از طرح دعوا به عنوان مشاور حقوقی و وکیل شرکت معرفی می‌شود. این کار برای شرکت‌ها بسیار مفید است و باعث می‌شود فرایندهای حقوقی شرکت دقیقاً طبق قانون و به خوبی پیگیری شود.

اما گاهی دیده می‌شود که شرکت بعد از آنکه یک دادخواست را به دادگاه ارائه می‌کند یا یک دعوی علیه آن اعلام می‌شود، اقدام به اختیار یک وکیل می‌کند. اما بحث این است که شرکت‌ها به احتمال زیاد قبل از هر گونه دعوی به مشاوره حقوقی نیاز دارند.

بنابراین شرکت‌ها هم به پیگیری‌های حقوقی وکیل نیاز دارند و هم از مشاوره و راهنمایی حقوقی وی استفاده می‌کنند. استفاده شرکت از وکیل به این صورت است که تمام فعالیت‌های حقوقی و حتی مالی شرکت تحت نظارت وی قرار می‌گیرد و دائما از مولفه‌های قانونی به نفع شرکت استفاده می‌کند؛ به طوری که وکیل شرکتها رعایت حقوق و منافع حداکثری شرکتها را در تنظیم قاردادهای خود رعایت می‌کند.

لزوم حضور وکیل در شرکت تا حدی است که می‌تواند تا پایان اعلام ورشکستگی شرکت نیز خدمات حقوقی خود را در قالب پیگیری پرونده‌ها و مشاوره حقوقی ادامه دهد و دیرتر از سایر کارکان شرکت را ترک کند.

از این رو می‌توان گفت که تمام شرکت‌ها بدون استثنا و به صورت کامل به وکیل نیاز دارند. اما دلیل این نیاز شرکت‌ به اینجا ختم نمی‌شود و در موارد جزئی‌تر حتی استخدام وکیل الزام‌آورتر نیز دیده می‌شود.

دلایل نیاز شرکتها به استخدام وکیل شرکت به شرح زیر است:
همانطور که قبلا هم گفتیم، شرکت‌های خصوصی برای اقامه دعوی، دفاع و پیگیری پرونده‌های خود در دادگاه‌ها و دادسراها مجاز به اعطای نمایندگی حقوقی به تجار، کارمندان و همکاران خود نیستند. بنابراین یک وکیل دادگستری به عنوان وکیل شرکتها با دریافت وکالتنامه از شرکت می‌تواند به اقامه دعوی و پیگیری پرونده‌ها و امور حقوقی شرکت بپردازد و از منافع آن دفاع کند.

دلایل نیاز شرکتها به وکیل
اگرچه استخدام وکیل پایه یک دادگستری هزینه‌هایی در پی دارد اما این کار نوعی سرمایه‌گذاری محسوب می‌شود و منافع آن بیشتر از هزینه‌هایش است. اگر شما بتوانید از منافع شرکت خود در پرونده‌های حقوقی به خوبی دفاع کنید، هزینه حق الوکاله وکیل قابل چشم پوشی خواهد بود.

حتی مجرب‌ترین مدیران نیز ممکن است به دلیل نداشتن تخصص کافی، نتوانند به خوبی امورات حقوقی شرکت را پیگیری کنند. عدم اطلاع کافی این افراد نسبت به قوانین، راهکارهای حقوقی، نحوه ویرایش انواع قراردادها، آثار حقوقی فعالیت‌ها، نحوه طرح دعاوی حقوقی، نحوه دفاع از شرکت در دادگاه، تنظیم دادخواست و لایحه و … باعث می‌شود این فعالیت‌ها به درستی صورت نگیرند.

وکیل شرکتها با استفاده از تجربیات و تخصص خود می‌تواند این موارد را پیگیری کرده، و به مدیران شرکت مشاوره ارائه کند. مدیران شرکت‌ها اغلب به دلیل مسائل گوناگونی که با آنها درگیر هستند و مشغله کاری، فرصت پیگیری پرونده‌ها در دادگاه را ندارند؛ این کار به یک وکیل که به صورت اختصاصی وقت خود را در اختیار شرکت قرار می‌دهد، نیاز دارد.

بنابراین به احتمال زیاد هر شرکتی با هر شرایطی که دارد، به استخدام یک وکیل متخصص احتیاج خواهد داشت.

برای انتخاب بهترین وکیل امور شرکتها و یا وکیل چک در تهران با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

وکیل شرکت چه خدماتی ارائه می‌کند؟
اگر شرکت در شرایطی که درگیر یک دعوی حقوقی است، وکیل استخدام کند این وکیل وظیفه پیگیری این پرونده را خواهد داشت. اما وکیل امور شرکتها به طور کُلی خدمات متنوع‌تری ارائه می‌کند که شامل:

ارائه مشاوره حقوقی و نظارت بر تمام قراردادهای شرکتها، واحدهای تجاری، کارگاه‌های تولیدی، بخش‌های صنعتی و تجاری و همکاری با سایر افراد در زمینه‌های حقوقی
حضور در واحد حقوقی شرکت به صورت اختصاصی و ارائه مشاوره حقوقی به مدیران و کارکنان مربوطه
دفاع از منافع شرکت در تمام دعاوی مربوط به قراردادها، مطالبات، بدهی‌ها و سایر مسائل
تنظیم قرارداد، تجدیدنظرخواهی، لایحه دفاعی، درخواست‌های حقوقی، واخواهی، شکوائیه، نامه و ...
و بسیاری از خدمات مورد نیاز شرکت که یک وکیل دادگستری قادر به برآورده کردن آنهاست.
 
دستمزد وکیل شرکتها
حق الوکاله وکیل شرکت معمولا به صورت مقطعی تعیین نمی‌شود و به دلیل دائمی بودن همکاری طرفین، مبلغ آن به صورت ماهانه تعیین می‌شود. دستمزد وکیل به عوامل مختلفی بستگی دارد که برخی از آنها شامل:
مدت زمان وکالت و ارائه خدمات حقوقی
خدماتی که وکیل به شرکت ارائه می‌کند
حوزه فعالیت‌های وکیل در شرکت
حجم تجاری شرکت
تخصص وکیل
 
شماره وکیل متخصص در امور شرکتها
انتخاب وکیل شرکتها یک کار ساده نیست و برای این کار مشورت با افراد متخصص لازم است. شرکتی که مایل است از وکیل مناسب و خوبی استفاده کند، باید این وکیل را در جایی بجوید که سابقه و تخصص آن واضح باشد.
موسسه حقوقی میعاد عدالت با سال‌ها تجربه در زمینه‌های مختلف حقوقی، می‌تواند بهترین وکیل مربوط به امور شرکت‌ها را به شما معرفی کند. برای دریافت شماره بهترین وکیل متخصص در امور شرکت‌ها، کافی است با موسسه میعاد عدالت ارتباط برقرار نمایید. با تشکر.
 
برچسب‌ها: ,

آیا می دانید بهترین وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 با یک سری دیگر از مطالب سایت دفتر وکالت میعاد عدالت با شما هستیم، در این مقاله قصد داریم شما را با دعاوی ملکی و بهترین وکیل ملکی خوب در تهران آشنا کنیم.

وکیل ملکی چه خصوصیاتی دارد؟
شاید تا کنون در یک بنگاه معاملات املاک یک وکیل ملکی را دیده باشید اما علت حضور آن را ندانید. همچنین ممکن است یک دعوای ملکی برای شما پیش آمده باشد که حل آن نیاز به فرایندهای حقوقی زیاد و استفاده از تخصص بوده باشد.
 
به هر حال باید گفت که وکالت حوزه‌های تخصصی مختلفی مثل وکیل انحصار وراثت ، وکیل مالی، وکیل خانواده ، وکیل کیفری و … دارد. بنابراین یک وکیل دادگستری توانایی بر عهده گرفتن پرونده‌های تمامی حوزه‌ها را ندارد و برخی از وکلا باید در یک یا چند شاخصه تخصصی فعالیت کنند. ما در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد وکیل ملکی صحبت کنیم.

وکیل ملکی کیست؟
وکیل ملکی کسی است که در حوزه حقوق ملکی تخصص دارد و وظیفه دارد از حقوق موکل خود در مسائل مالی مربوط به ملک و دعاوی ملکی دادگاه دفاع کند. او باید هر کاری که می‌تواند برای موفقیت موکل در دعوای مد نظر انجام دهد و در هر جایی که نیاز بود وی را راهنمایی کند.

چنین وکیلی با تجربه و تخصصی که در این زمینه به دست آورده، کاملاً با فرایندهای این چنینی آشناست و می‌داند برای به نتیجه رسیدن در چنین پرونده‌ای به چه چیزی نیاز است. داشتن یک وکیل ملکی برای حل مسائل بسیار مفید است و علاوه بر افزایش سرعت، احتمال به نتیجه رسیدن شما را افزایش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل ملکی با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

دعاوی ملکی چگونه هستند؟
دعاوی ملکی به دعاوی گفته می‌شود که به ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان‌های فروشنده یا خریدار آنها مربوط‌اند. اموال غیر منقول به اموالی گفته می‌شود که قابلیت جابجایی ندارند و به طور کُلی شامل املاک مختلف و زمین هستند. این املاک ممکن است در محدوده شهری یا خارج از محدوده شهری واقع شده باشند و در یک تقسیم بندی‌ دیگر مسکونی، تجاری و کشاورزی باشند.

دعاوی ملکی معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که طرفین یک معامله ملکی، به مشکل بر می‌خورند و به دادگاه دادخواست خود را تقدیم می‌کنند. حوزه تخصصی وکیل ملکی چنین پرونده‌ها و دعاوی هستند که در آنها سابقه و تجربه دارد و با حقوق موکل خود و پروسه‌های دادرسی در چنین پرونده‌هایی به طور کامل آشناست. در ادامه بیشتر با انواع دعاوی ملکی آشنا می‌شویم.

انواع دعاوی ملکی
دعاوی ملکی به طور کُلی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند که گاها ترکیبی از این دو نوع هستند. وکلای ملکی اغلب در دعاوی حقوقی تخصص دارند اما در زمینه‌های کیفری نیز تجربه کافی دارند. بنابراین جای نگرانی نیست و وکیل به خوبی می‌تواند در زمینه‌ها مربوطه موفقیت را برای شما به عمل بیاورد. انواع دعاوی ملکی شامل:

دعاوی ملکی حقوقی
• دعوای خلع ید
• دعوای تخلیه ید
• دعوای الزام به اخذ تخلیه ید
• تقسیم و افراز املاک مشاع
• دعوای مزاحمت و ممانعت از حق
• دعوای تصرف عدوانی
• دریافت مجوز کار
• دعوای بر سر مالکیت ملک

دعوای ملکی کیفری
این پرونده‌ها بیشتر شخصی هستند و شخصی را متهم به انجام جرم می‌کنند. بنابراین وکیل باید در زمینه جرم شناسی این پرونده‌ها تخصص کافی داشته باشد.
• دعوای کیفری مزاحمت و ممانعت از حق
• فروش مال غیر
• جعل سند ملک
• تصرف عدوانی
• خیانت در امانت ملکی
 
جرائمی که در قسمت دوم به آنها پرداختیم، جرائم کیفری هستند و وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند به آنها بپردازد. اشتباه نکنید زیرا وکیل ملکی نیز وکیل پایه یک دادگستری است و می‌تواند به این موضوعات بپردازد اما وکلای کیفری نیز احتمالاً در این زمینه تخصص دارند. در این پرونده‌ها خیلی به مسائل ملکی پرداخته نمی‌شود و بیشتر تمرکز بر روی فعل جرم توسط یک فرد است.

وکیل ملکی چه خدماتی را ارائه می دهد؟
به طور کُلی وکیل ملکی در انواع دعاوی ملکی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، تخصص و تجربه دارد و می‌تواند برای احقاق حق شما تلاش کند. این وکیل تقریبا در تمام زمینه‌هایی که مربوط به ملک باشد از سایر وکلا بهتر است و شما می‌توانید با دادن اختیار کافی به وکیل خود به طور کامل از بابت حل پرونده خود مطمئن باشید.

به عنوان مثال یکی از زمینه‌هایی که پیچیدگی زیادی دارد و وکیل امور ملکی به خوبی بر آن اشراف دارد، پرونده‌های تصرف عدوانی است؛ این پرونده‌ها شامل قوانین حقوقی زیادی هستند که وکلای متخصص به راحتی می‌توانند آنها را حل و فصل کنند. تصرف عدوانی به معنی تصرف قانونی یک ملک توسط شخصی است که بر آن مالکیتی ندارد.

اگر فردی که متهم به تصرف شده یا فردی که شاکی است، از وکیل با سابقه ملکی استفاده نکند احتمالاً دچار مشکل می‌شود. بنابراین در چنین مواردی، اگر شما شاکی یا متهم هستید، بهترین کار استفاده از چنین وکیلی است.
 
همچنین یکی دیگر از پرونده‌های معمول ملکی، مزاحمت برای املاک است. در این پرونده‌ها فردی که صاحب قانونی ملک است می‌تواند آب، برق و گاز آن را قطع کند و اختیار کامل بر آن دارد. بنابراین برای کسانی که مستاجر دارند و از او شکایت دارند، داشتن چنین وکیلی ضروری است. البته این نوع وکیل تنها برای دفاع از صاحب اصلی خانه نیست و کسی که اجاره نامه نیز دارد، می‌تواند با کمک وکیل خود از حقوقش دفاع کند.
 
اهمیت مراجعه به وکیل ملکی
در دعاوی ملکی نحوه طرح دادخواست و رسیدگی به پرونده بسیار مهم است و در موارد بسیاری ممکن است کارشناسان در پیشبرد پرونده دخالت کنند. از این رو برای پرهیز از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای چنین دعاوی پیش بیاید، استفاده از وکیل ملکی مهم و اغلب ضروری است.
با استفاده از این وکیل ما می‌توانید در زمان کوتاه‌تر، راحت‌تر و با موفقیت بیشتری به هدف خود از دادرسی برسید. چنین وکیلی با استفاده از تجربه خود چندین بار بهتر از شخص شما پرونده را پیش می‌برد.
 
گاهاً ممکن است پرونده‌های ملکی موارد کیفری را نیز شامل شوند و بیش از پیش برای شما دردسر درست کنند. ممکن است کلاهبرداران و افراد سودجود برای بهره بردن حداکثر از دادگاه، شکایاتی مطرح کنند که شما را درگیر کند.
 
بنابراین در چنین پرونده‌هایی مثل تصرف عدوانی، جعل سند یا … تنها یک وکیل متخصص است که می‌تواند به شما کمک کند. حتی برخی اوقات دیده شده که افراد طرح دعوای اشتباهی را عنوان می‌کنند که به طور کُلی پرونده را از میان بر می‌دارد.
 
بهترین وکیل ملکی چه خصوصیاتی دارد؟
یک وکیل ملکی خوب باید خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند به خوبی به چنین پرونده‌های پیچیده‌ای رسیدگی کند. این خصوصیات شامل: تجربه بالا در زمینه ملکی. وکیل باید با استفاده از تجربه زیاد خود در پرونده‌هایی مثل تقسیم ملک، قلع بنا، رفع تصرف عدوانی، الزام به سند رسمی، تخلیه ملک، اجاره و … پرونده‌های جدید را نیز پیش ببرد. در واقع وکیلی که قبلا سابقه موفقی در این پرونده‌ها داشته است، بهتر با روند آنها آشناست و شانس موفقیت بیشتری دارد.
 
به علوم حقوقی به اندازه کافی مسلط باشد. چنین وکیلی باید تمام قوانین حقوقی و کیفری مربوط به زمین، املاک، اراضی و نحوه تقسیم و رسیدگی به آنها مسلط باشد. معمولاً چنین وکلایی با وکلای پایه یک دادگستری و حقوقدانان و همچنین اداره حقوقی قوه قضائیه همکاری دارند و به راحتی می‌توانند از تجربیات دیگران نیز استفاده کنند.
 
بهترین وکیل خوب در تهران
با فرایندهای دادرسی و همچنین آداب تقسیم ملک و اراضی آشنایی داشته باشد. یک وکیل مسلط می‌تواند در زمینه‌های ملکی نیز اظهار نظر کند و در خارج از دادگاه نیز با موکل خود برای پیشبرد پرونده همکاری کند.
 
اخلاق حرفه‌ای داشته باشد. یک وکیل خوب به خوبی به سخنان موکل خود گوش می‌کند و با مشورت او درباره مشکلات مربوط به املاک و فرایندهای حقوقی یک راه حل پیدا می‌کند. این وکلا که کم هم نیستند، با استفاده از تخصص خود سعی می‌کنند هر گونه خطر را به موکل خود اخطار دهند و از تهدیدات احتمالی دوری می‌کنند. در واقع یک چنین وکیلی تمام زحمت خود را برای احقاق حق موکل صرف می‌کند.
 
برچسب‌ها: وکالت، امور ملکی,

وکیل خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 در این سری از مقالات دفتر وکالت میعاد عدالت با شما هستیم تا درباره وکیل خانواده و ویژگی های بهترین وکیل خانواده با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

علم حقوق از تنوع زیادی برخوردار است و از همین رو انواع مختلفی از وکیل نیز به مردم خدمات ارائه می‌کنند. امروزه کسی در کشور ما نیست که از اهمیت خانواده و جایگاه آن در زندگی افراد آگاه نباشد. بنابراین حقوق خانواده نیز یکی از مهم‌ترین انواع حقوق است و یک امر تخصصی محسوب می‌شود؛ این در حالی است که بسیاری از افراد خود را متخصص امور خانواده می‌دانند و از همین موضع به مشکل می‌خورند. حتی افراد حقوقدان نیز به این مسئله اشراف کامل ندارند مگر اینکه وکیل خانواده باشند و در همین امر تخصص داشته باشند.

شاید از خود بپرسید که وکیل خانواده کیست؟ چه وظایفی دارد؟ چه کمکی می‌تواند به افرادی که درگیر مسائل حقوقی خانواده شده‌اند، بکند؟ در چه زمینه‌هایی کار می‌کند؟ شرایط یافتن یک وکیل خوب چگونه است؟ و هزاران سؤال دیگر. در مورد این نوع وکیل تخصصی مباحث زیادی وجود دارد و برای توضیح در مورد آنها به زمان بیشتری وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چه زمانی به وکیل خانواده نیاز داریم؟
وکیل خانواده نوعی وکیل است که به صورت مستمر به دادگاه‌های خانواده مراجعه می‌کند و در انواع دعاوی خانوادگی که ابعاد حقوقی و قضایی پیدا کرده‌اند، تخصص و تجربه دارد. توجه داشته باشید که وکیل باید در زمینه مد نظر شما تخصص داشته باشد وگرنه به مانند یک فرد ناآگاه با راهنمایی‌هایی غلط خود باعث شکست شما می‌شود. معمولاً روند دادگاه بدوی، تجدید نظر و سایر جلسات در دادگاه‌های خانواده متفاوت است و تنها یک وکیل متخصص است که می‌تواند از عهده وظایف مربوط به این مسئله بر آید.

البته این وکیل دعاوی خانوادگی را نباید با وکیل خانوادگی اشتباه گرفت. وکیل خانوادگی وکیلی است که برای یک خانواده کار می‌کند و تمام مسائل حقوقی مربوط به آن خانواده را خود بر عهده می‌گیرد تا نیازی نباشد برای هر دعاوی حقوقی یک وکیل خاص در نظر گرفته شود. البته وکیل خانوادگی در ایران چندان مرسوم نیست اما در کشورهای دیگر کاربرد زیادی دارد؛ به طوری که یک خانواده به یک وکیل امین وکالت می‌دهد و تمام امور حقوقی را به او می‌سپارد.

یک وکیل خانواده اطلاعات و دانسته‌های به روزی در امور حقوقی خانواده دارد با استفاده از تجربه خود به خوبی می‌تواند فرایندهای دادرسی را پیگیری و حتی پیشبینی کند. بنابراین توصیه ما این است که به جای اعتماد به دانسته‌های خود یا کسانی که ادعای واهی دارند، این امور را به یک وکیل متخصص که در این زمینه موفق عمل کرده است بسپارید.

متداول‌ترین دعاوی خانوادگی
برخی از افرادی که مشکل حقوقی خاصی دارند سعی می‌کنند حتما با یک وکیل پایه یک دادگستری در تهران مشورت کنند. مشاوره با وکیل می‌تواند با اهداف مختلفی شامل موارد زیر انجام شود:

همانطور که گفتیم وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی مختلف تخصص دارد و می‌تواند به موکل خود کمک کند. در ماده 4 قانون حمایت خانواده انواع دعاوی خانوادگی ذکر شده‌اند که شامل:

• نکاح دائم، موقت و اجازه نکاح
• ازدواج مجدد
• اجرای نامزدی و خسارت‌های بر هم زدن آن
• مهریه
• جهیزیه
• تمکین و نشوز
• شروط ضمن عقد
• نفقه
• اجرت المثل و نحله
• حضانت و ملاقات کودک
• طلاق، رجوع از طلاق، فسخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن
• رشد، حجر و رفع آن
• نفقه اقارت
• نسب
• ولایت قهری، قیومیت
• سرپرستی کودکان بی‌سرپرست
• اهدای جنین
• غایب مفقود الاثر
• تغییر جنسیت
• و …

توصیه می کنیم، برای مشورت با یک وکیل انحصار وراثت خبره با موسسه میعاد عدالت تماس بگیرید.

بهترین وکیل خانواده چه ویژگی‌هایی دارد؟
وظایف وکیل پایه یک دادگستری در یک آیین نامه اجرایی لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری به تصویب رسیده است و در ماده 76 خود به تمام این وظایف اشاره کرده است. به موجب این ماده وظایف مهم وکیل پایه یک شامل:

داشتن دانش، تجربه و آگاهی بالا
مهم‌ترین ویژگی چنین وکیلی همین است و دانش و تجربه در همین زمینه کاملاً ضروری است. در این مورد وکیل باید به مواد قانونی و حقوقی خانواده اشراف کامل داشته باشد و در تمام زمینه‌هایی که ذکر کردیم (دعاوی متداول خانوادگی) تجربه داشته باشد. همچنین باید از لحاظ عملی نیز با پروسه‌های دادگاه خانواده، نحوه پیگیری، ارائه دادخواست و غیره کاملاً حرفه‌ای باشد.

همچنین گاهی ممکن است برای طرح دعاوی نیازی به حضور وکیل نداشته باشید و تنها از او مشورت بگیرید؛ در این صورت وکیل باید با دلسوزی تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد و با راهنمایی‌های او بتوانید در دادگاه به پیروزی برسید.

داشتن سابقه درخشان در زمینه‌های خانوادگی
سابقه موفق را با تجربه اشتباه نگیرید؛ حسن سابقه یعنی یک وکیل در زمینه مورد نظر تجربه موفق زیادی داشته باشد و پرونده‌های پیچیده و مهمی را به سرانجام رسانده باشد. در واقع مطمئن‌ترین راه برای شناسایی بهترین وکیل خانواده و آگاهی از میزان تجربه، تخصص و دانش او این است که میزان موفقیت وی در پرونده‌های قبلی او در همین زمینه را بررسی کنید.

وکیلی که در زمینه کاری شما تجربه‌های موفق زیادی دارد، به راحتی و بدون پیچیدگی مسائل را پیگیری می‌کند و دچار بن بست نمی‌شود.

همچنین از آنجایی که وکیل خانوادگی با مسائل خانوادگی افراد درگیر می‌شود، باید رازدار و منسف باشد و با وجدان کاری خود مسائل حرفه‌ای را از خانوادگی جدا کند. تنها در این صورت است که شما می‌توانید هم به حق خود برسید و هم امنیت و محیط خصوصی خود را حفظ کنید.

رعایت انصاف
وکیل متخصص در این زمینه باید عدالت و انصاف را به خوبی رعایت کند و به خصوص در پرونده‌های خانوادگی بیشتر سعی کند صلح را ایجاد کند. موفقیت در پرونده بسیار با ارزش است اما مهم این است که همراه با آن کرامت شما و خانواده‌تان نیز به خوبی حفظ شود. وکیل می‌تواند با جدا کردن مسائل حرفه‌ای از مسائل شخصی و همچنین رعایت اصول اخلاقی تا حد زیادی در این امر به شما کمک کند.

وظایف وکیل خانواده
در قسمت‌های قبل بیشتر به تعریف وکیل خانواده و کاربردهای آن اشاره کردیم اما در این بخش قصد داریم وظایفی را که این وکیل ممکن است داشته باشد بررسی کنیم. به طور کُلی وظایف یک وکیل دعاوی خانوادگی در دو بعد حقوقی و اخلاقی بررسی می‌شود که اگر وکیل به خوبی به وظایف خود در هر دوی این ابعاد توجه کند، بهترین وکیل خانواده محسوب می‌شود.

در بعد حقوقی نخستین وظیفه این وکیل این است که به صورت تخصصی در این زمینه تجربه داشته باشد و از موکل خود در دادگاه دفاع کند. وکیل باید انتظارات و نیازهای موکل خود را بررسی کند و با توجه به آنها هر اقدامی که لازم است، مثل طرح دادخواست، شکایتنامه یا حضور در دادگاه و دادن مشورت به وی را بر عهده بگیرد. پیگیری پرونده خانوادگی ممکن است دشوار باشد و وکیل باید از پس این دشواری به خوبی بر آید.
همچنین وکیل باید به تمام سوالات تخصصی و ابهامات موکل خود در زودترین زمان ممکن پاسخ بدهد و راه‌حل‌های منطقی ممکن را در اختیار او قرار دهد. یک وکیل امور خانواده جسارت و شجاعت کافی را دارد و تا زمان کسب نتیجه راضی‌کننده برای موکل خود، به پیگیری و استفاده از علم و تجربه خود ادامه می‌دهد.
ضمناً در بعد اخلاقی نیز وکیل خانواده تا حدی که قانون به او اجازه می‌دهد باید اسرار موکل خود را حفظ کند و از معامله کردن با طرف مقابل پرهیز کند. یک وکیل خوب می‌تواند از مسیر حقوقی و قضایی موفقیت را برای موکل خود کسب کند و نیازی به استفاده از راه‌های فرعی ندارد.
رعایت انصاف، حس دلسوزی و ادب نسبت به تمام افراد برای یک وکیل ضروری است. همچنین باید گفت که در امور خانوادگی وکیل باید حداکثر تلاش خود را برای ایجاد صلح بین طرفین و جلوگیری از تنش بین آنها صرف کند؛ چرا که معمولاً طرفین دعاوی با هم نسبت دارند و ایجاد صلح بین آنها بسیار کارآمدتر و راحت‌تر است.
 
توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل خانواده و یا وکیل مهریه با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.
 
برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 6
بازدید ماه گذشته : 6
بازدید سال گذشته : 17
کل بازدید : 562