x تبلیغات
مجله دانستنی ها

مجله دانستنی ها

سنگ آنتیک در نمای داخلی و خارجی سازه ها

سنگ‌، یکی از پرمصرف‌ترین مصالح ساختمانی است که در نماسازی ساختمان‌ها و طراحی دکوراسیون داخلی منزل کاربرد دارد. این متریال یا از طبیعت استخراج می‌شود یا از ترکیب سنگ طبیعی با سایر مواد به صورت مصنوعی ساخته می‌شود.
سنگ‌ها به طور طبیعی یا در زمان استخراج از معدن ممکن است شکسته شوند. این خرده سنگ‌ها که به عنوان ضایعات شناخته می‌شوند به کمک مواد چسبنده کنار هم قرار داده شده و سنگ آنتیک را به وجود می‌آورند.
از سنگ آنتیک در نمای داخلی و خارجی ساختمان‌ها استفاده می‌شود. سنگ آنتیک، یک نوع سنگ دکوراتیو است که روی دیوار اتاق‌ها، دیوار شومینه، دیوار پشت تلویزیون، اطراف چهارچوب درب‌ها، اطراف پنجره‌ها و فضای بین کابینت‌ها نصب می‌شود. همچنین می‌توان از آن برای پوشش کف و دیوارهای حیاط، آلاچیق و بالکن استفاده کرد.

انواع سنگ آنتیک
سنگ‌ آنتیک برای افرادی که عاشق طبیعت هستند یک گزینه مناسب به شمار می‌رود. این متریال در دو نوع طبیعی و مصنوعی عرضه می‌شود که نوع مصنوعی آن از دوام بیشتری برخوردار است:
• سنگ آنتیک طبیعی: برای ساخت این نوع متریال از ضایعات سنگ تراورتن استفاده می‌شود. چون این نوع سنگ دارای سختی کمی بوده و انعطاف‌پذیر است. بنابراین، فرآیند برش و صیقل زدن آن‌ به راحتی انجام می‌شود.
• سنگ آنتیک مصنوعی: سنگ‌های‌ مصنوعی به صورتی تولید می‌شوند که از ریزش آن‌ها بعد از چسباندن جلوگیری شود. به همین دلیل، این محصولات بر خلاف سنگ‌ های‌ آنتیک طبیعی به تخلل برای چسبیدن به ملات نیاز ندارند.
با توجه به جنس، چند نوع سنگ آنتیک وجود دارد که عبارتند از:
• تراورتن: بیشتر سنگ های آنتیک از سنگ‌های تراورتن تولید می‌شوند. تراورتن در مقایسه با گرانیت و کوارتزیت از سختی کمتری برخوردار است و به راحتی برش داده می‌شود.
• گرانیت: سنگ گرانیت، یک متریال محکم است که نوع صیقلی آن به خوبی نور را از خود عبور می‌دهد. ترکیب سنگ گرانیت سوخته با گرانیت صیقلی یک سنگ آنتیک بسیار زیبا را خلق می‌کند.

• ماسه‌ای: با توجه به ماده‌ای که برای چسباندن ماسه‌ها بکار می‌رود، انواع مختلفی از این نوع سنگ آنتیک وجود دارد. اگر ماسه‌ها با کربنات کلسیم به هم متصل شوند سنگ آهکی و اگر با سیلیس به هم بچسبند سنگ سیلیسی خواهیم داشت.
• مالون: یک نوع سنگ تراش خورده است که بعد از استخراج به بخش‌های منظم تقسیم می‌شود. استفاده از سنگ آنتیک مالون برای نمای ساختمان‌ها، سنگ فرش‌ها و پله‌ها مناسب است.
• قیچی: سنگ آنتیک قیچی در رنگ‌های متنوع و از قطعات سنگ تراورتن، مرمر و …. ساخته می‌شود. از این نوع متریال می‌توان در نمای داخلی ساختمان‌ها استفاده کرد.

مزایای سنگ آنتیک
• در برابر تغییرات محیطی، رطوبت، فشار و آتش‌سوزی مقاوم است.
• مقاومت خوبی در برابر گرما دارد. به همین دلیل، می‌توان از آن‌ برای تزیین دیوار شومینه استفاده کرد.استفاده از آن در فضاهای داخلی به جذب صدای محیط و کاهش آلودگی صوتی کمک می‌کند.
و در مقایسه با سایر سنگ‌های طبیعی وزن کمتری داشته و راحت‌تر حمل می‌شود.
ت انعطاف‌پذیر بوده و در مقایسه با سایر سنگ‌ها نرم‌تر است.
• تخلخل زیادی دارد که این موضوع میزان چسبندگی آن را به ملات افزایش می‌دهد. در نتیجه از این نوع متریال می‌توان روی انواع سطوح گچی، سیمانی و سرامیکی استفاده کرد.
• رنگ‌ها و طرح‌های متنوعی از این محصول وجود دارد که می‌توانند که طبق سلیقه مشتری و با چینش‌های مختلف نصب ‌شوند.
• این محصول در انواع مدل‌های سنتی، کلاسیک و مدرن قابل اجرا است.
• از این متریال می‌توان در کنار سایر محصولات دکوراتیو مثل رنگ، کاغذ دیواری، شیشه، فلز و … استفاده کرد.
• در مکان‌های مختلف از جمله ساختمان‌های مسکونی، اداری و تجاری و همچنین باغ و ویلا قابل استفاده است.
• به سرعت نصب می‌شود.

همان طور که گفته شد، سنگ آنتیک از قطعات شکسته سنگ‌ها که با چسب رزینی به یکدیگر وصل شده‌اند، تولید می‌شود. قیمت سنگ آنتیک به دلیل استفاده از چسب و ملات در مقایسه با سنگ طبیعی بالاتر است. اما ذکر این نکته ضروری است که این نوع سنگ بسیار مقاوم است و برای سال‌های طولانی قابل استفاده است. بنابراین، می‌توان آن را یک نوع متریال ماندگار و مقرون به صرفه در نظر گرفت. استفاده از سنگ آنتیک هم باعث زیبایی محیط و هم باعث افزایش طول عمر دکوراسیون منازل می‌شود.

معایب سنگ آنتیک
• ممکن است در بین بندهای این نوع سنگ حشرات تجمع پیدا کنند.
• در سقف قابل استفاده نیست.
• در فضاهای قوسی شکل و دارای منحنی نمی‌توان از آن‌‌استفاده کرد.
• زبر بوده و به همین دلیل رنگ‌پذیر نیست.
• قابل تعمیر نیست. بنابراین، اگر آسیب ببیند باید به طور کامل تعویض شود.
ن بعضی از این سنگ‌ها به دلیل بافتی که دارند به راحتی تمیز نمی‌شوند. برای تمیز کردن سنگ آنتیک نباید از شوینده‌های اسیدی، برس‌های زبر یا فشار آب استفاده شود. این نوع متریال با یک دستمال و محلول آب و صابون به راحتی تمیز می‌شوند.
ه به طور کلی، سنگ‌ در مقایسه با سایر دیوارپوش‌ها نظیر کاغذ دیواری وزن بیشتری دارد. به همین دلیل، در صورت وقوع زلزله خسارت و آسیب بیشتری وارد می‌کند.

در صورتی که می خواهید درباره طرح های جدید نقاشی ساختمان بیشتر بدانید وارد سایت رایاکو شوید.


برچسب‌ها: ,

بررسی تحصیل رشته طراحی خودرو و بازار کار آن در کانادا

 بازار کانادا در 60 سال گذشته رشد زیادی در بخش فروش خودرو داشته است. به طور متوسط بین سال‌های 1946 تا 2018 بازار خودرو 4.9 درصد در سال رشد کرده است. همچنین در سال 1946 کانادایی‌ها 120،000 وسیله نقلیه جدید خریداری کردند، در حالی که در سال 2017 آنها حدود 2.1 میلیون اتومبیل خریده‌اند.

با 12.5 میلیارد دلار کمک به تولید ناخالص داخلی در سال 2020، صنعت خودروسازی یکی از بزرگترین بخش‌های تولید در این کشور است. این صنعت به طور مستقیم بیش از 117200 نفر را استخدام کرده است.
 
371،400 نفر دیگر در خدمات پس از فروش و شبکه‌های نمایندگی در سال 2020 فعالیت می‌کنند. بالاترین آمار استخدام در سال 2018، به شرکت تویوتا موتور (TMMC) اختصاص دارد. در این سال حدود 8000 نفر توسط این شرکت در کانادا مشغول به کار شدند. TMMC در خارج از کمبریج، استان انتاریو مستقر است.
جالب است بدانید که پنج خودروساز بزرگ در کانادا وجود دارند.
 
این خودروسازها، کارخانه‌های مونتاژ خودروهای سواری و کامیون‌های سبک از جمله فیات کرایسلر، فورد، جنرال موتورز، تویوتا و هوندا را اداره می‌کنند. فورد بیش از یک دهه است که پرفروش‌ترین برند خودرو در کانادا محسوب می‌شود. با این حال، برندهای آسیایی مانند تویوتا، هوندا و هیوندای در سال 2020 شاهد افزایش فروش بودند.
 
تحصیل رشته طراحی خودرو در کانادا
صنعت خودرو یک صنعت رقابتی در سرتاسر جهان است. از آلمان در اروپا که انواع اتومبیل‌های بنز و بی‌ام‌و را تولید می‌کند تا آمریکا با تسلا و کانادا با اتومبیل‌های Ford Edge، Ford GT، Lexus RX و غیره، این صنعت هرگز متوقف نمی‌شود. بنابراین اگر به دنبال تحصیل در یک رشته رو به پیشرفت و با بازار کار ایده‌آل در کانادا هستید، طراحی خودرو را از دست ندهید.
 
می‌توانید در بسیاری از کالج‌ها و دانشگاه های کانادا در رشته طراحی خودرو تحصیل کنید. اگر به دنبال ورود به صنعت خودرو به خصوص طراحی آن هستید، تحصیل در کانادا می‌تواند به شما برای رسیدن به هدف‌تان کمک کند. می‌توانید در دانشگاه های مطرح کانادا مانند دانشگاه مک گیل، دانشگاه مونترال، Ontario Colleges و غیره در رشته طراحی خودرو تحصیل کنید.
 
اگر ایده‌های خلاقانه‌ای دارید، توانایی حل مشکلات را در خود می‌بینید، می‌توانید به جزئیات توجه زیادی داشته باشید و علاقمند به استفاده از این ویژگی‌ها در حرفه طراحی یا تولید قطعات خودرو هستید، تحصیل رشته طراحی خودرو در کانادا مختص شماست.
 
دوره‌های تولید و طراحی خودرو در کانادا
با تحصیل در رشته تولید و طراحی خودرو، دانشجویان دوره‌هایی را فرا می‌گیرند که هم جنبه فنی و هم مهندسی مکانیک را پوشش می‌دهد. این دوره‌ها موضوعاتی مانند تولید و طراحی قطعات خودرو مانند فرمان، سیستم تعلیق، ترمز، موتورها و موارد دیگر را پوشش می‌دهد.
 
در بخش طراحی دانشجویان یاد می‌گیرند که چگونه فرایندهای تولید را روی کاغذ بیاورند و اجزای خودرو را به صورت چندبعدی طراحی کنند. مدیریت پروژه و آزمایش محصول نیز از اجزای اصلی این برنامه‌ها هستند.
برخی از دوره‌ها دارای مشاغل مشارکتی هستند، بنابراین دانشجویان می‌توانند دروس تئوری و دانش فنی را که آموخته‌اند، به کار گیرند. پس از اتمام دوره تولید یا طراحی خودرو در کانادا، دانشجویان فرصت دارند که در مقاطع بالاتر تحصیل کنند.
 
شرایط تحصیل در رشته طراحی خودرو در کانادا
با بررسی تحصیل رشته طراحی خودرو و بازار کار آن در کانادا، می‌توانید تصمیم بگیرید که آیا برای این رشته مناسب هستید یا خیر. اما شرایط تحصیل در این رشته چیست؟ برای تحصیل در رشته تولید و طراحی خودرو در کانادا به شرایط و مدارک زیر نیاز دارید:
 
– دیپلم متوسطه یا معادل آن
– نمره قابل قبول زبان انگلیسی
– همچنین نمره قابل قبول درس ریاضیات
– مدت زمان تحصیل کارشناسی 3 تا 4 سال است.
 
شرایط پذیرش بسته به رشته و همچنین متفاوت است. برخی از رشته‌ها به دروس ریاضی، علوم و فناوری با نمرات مختلف نیاز دارند.
هزینه تحصیل در کالج‌ها و دانشگاه‌های رشته طراحی خودرو در کانادا به طور متوسط 14 هزار دلار در سال است.
 
بررسی بازار کار طراحی خودرو در کانادا
تحصیل در رشته تولید و طراحی خودرو در کانادا به دانشجویان این فرصت را می‌دهد تا در آینده در مشاغل مختلف کار کنند. این مشاغل عبارتند از:
– توسعه محصول
– طراحی مکانیکی
– تضمین کیفیت
– فروش فنی
همچنین دانشجویان این رشته می‌توانند در صنایع مختلف مانند تولید فلز، تولید خودرو و انرژی جایگزین مشغول به کار شوند.
درآمد کسی که در صنعت تولید و طراحی خودرو کار می‌کند، بسته به موقعیت و سازمان متفاوت است. اما به طور معمول حقوق یک طراح خودرو در کانادا از حدود 40،000 دلار در سال شروع می‌شود.
 
برچسب‌ها: ,

11 دانشکده پزشکی برتر اروپا در سال 2021

 پزشک شدن شاید قبل از ورود به دبیرستان یکی از محبوب ترین اهداف شغلی دانش اموزان باشد. پزشکی رشته ای چندکاربردی است که گزینه های زیادی را در اختیار شما قرار می دهد. برای همین است که انتخاب دانشکده پزشکی در خارج آسان است.

اگر تحقیقات خود را برای بهترین آموزشگاه های علوم پزشکی اروپا محدود کنید، گزینه های زیادی وجود دارد که شامل سبک های مختلف آموزشی، فرهنگ ها و گاهی اوقات، شرایط ورود می شود. ما برای سهولت در این روند رتبه بندی دانشکده های پزشکی در اروپا را که توسط وب سایت های برجسته در زمینه آموزش عالی تهیه شده اند، گردآوری کرده ایم.

برترین دانشکده های پزشکی در انگلیس در سال 2021

دانشکده های پزشکی در انگلیس در زمره برترین دانشکده های اروپا قرار دارند. به خاطر داشته باشید با آنکه آنها جزو رتبه های برتر قرار دارند، تحصیل و هزینه زندگی در این دانشگاهها بالاتر از سایر دانشگاههای خوب اروپا است.

برترین دانشکده های پزشکی انگلیس بر اساس رتبه بندی کیو اِس در سال 2021 عبارتند از:

دانشگاه آکسفورد

دانشگاه کمبریج

کالج لندن

امپریال کالج لندن

کینگز کالج لندن

دانشگاه ادینبرگ

دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن

دانشگاه منچستر

دانشگاه گلاسگو

دانشگاه کویین مری لندن

به جز دانشکده های پزشکی انگلیس، نشریه آموزش عالی تایمز در سال 2021 سه دانشگاه زیر را در لیست ده دانشگاه برتر قرار داده است:

دانشگاه شفیلد

دانشگاه لیورپول

دانشگاه بریستول

10 دانشکده برتر پزشکی در سایر مناطق اروپا ؛ رتبه بندی تایمز 2021

1- موسسه کارولینسکا ، سوئد

موسسه کارولینسکا که در شهر سولنا و چسبیده به پایتخت سوئد، استکهلم، واقع شده است یکی از برجسته ترین موسسات پزشکی در جهان است. کارولینسکا با یک بیمارستان پژوهشی و آموزشی وابسته، مکانی است که تنها بر روی جنبه نظری علوم متمرکز نبوده بلکه در زمینه عملی نیز نوآوری هایی از خود ارائه می دهد.

2- دانشگاه هایدلبرگ، آلمان

دانشگاه هایدلبرگ تاریخچه طولانی در آلمان و اروپا دارد. این دانشگاه به عنوان قدیمی ترین دانشگاه کشور، و سومین دانشگاه تاسیس شده در امپراطوری روم، پایگاه بسیاری از دانشجویان بین المللی است که از بیش از 130 کشور جهان برای تحصیل به آنجا می آیند. برای دانستن اطلاعات درباره ویزای جستجوی کار آلمان وارد وب سایت شوید.

3- دانشگاه ای تی اچ زوریخ، سوییس

موسسه فناوری فدرال زوریخ یا ای تی اچ سوییس، 150 سال پیش بنا شده و یکی از مهمترین موسسات تحقیقاتی در رشته های بنیادی است. گرفتن مدرک از این دانشگاه به عنوان یکی از مهمترین و عالی رتبه ترین دانشگاههای دنیا ، نقطه عطفی برای رزومه تحصیلی شما خواهد بود.

4- دانشکده پزشکی چریتی، آلمان

دانشکده پزشکی چریتی به مدد تحقیقات علمی خود نسبت به سایر دانشگاههای آلمان در جایگاه بالاتری قرار دارد. بیش از 3700 محقق بر روی نوآوری های پزشکی کار می کنند. شما نیز میتوانید یکی از آنها باشید.

5- دانشگاه ال ام یو مونیخ، آلمان

دانشگاه لودویگ ماکسیمیانز مونیخ، یک قرن قدمت دارد و یکی از دانشگاههای معروف بین المللی در آلمان است. خدمات پژوهشی از مشاوره در مورد بودجه شخص ثالث گرفته تا جنبه های اداری و قانونی پروژه ها، از محققان در تمام مراحل تحقیق پشتیبانی می کنند 

6- دانشگاه کاتولیک لون، بلژیک

دانشکده پزشکی این دانشگاه بر روی پروژه و شبکه های بین المللی کار می کند و عضوی از گروه علوم بیومدیکال است. این دانشگاه، که با بیمارستان ها نیز همکاری می کند. همواره تعداد قابل توجهی دانشجوی بین المللی دارد. تحقیق ، تمرکز اصلی متخصصین دانشگاه کاتالویک لون است و در زمینه تکنولوژی و سلامت تحقیقات فراوانی انجام می شود.

7- دانشگاه اراسموس روتردام، هلند

دانشگاه اراسموس روتردام معمولا در رتبه بندی موسسات آموزش عالی تایمز در بین دانشگاههای برتر دنیا قرار دارد که مدرک خوبی دال بر کیفیت، امکانات و تلاشهای تحقیقاتی دانشگاه می باشد.

8- دانشگاه سوربن فرانسه

دانشگاه پاریس دارای بیست دانشکده و مرکز تحقیقاتی است و دوره های ابتکاری، با اهداف بلند پروازانه مطالعاتی متنوع را به دانشجویان ارائه می دهد. هدف این دانشگاه به چالش کشیدن روند رشد دانشجویان و ایجاد تغییرات اجتماعی است

9- دانشگاه پاریس، فرانسه

دانشگاه پاریس دارای بیست دانشکده و مرکز تحقیقاتی است و دوره های ابتکاری، با اهداف بلند پروازانه مطالعاتی متنوع را به دانشجویان ارائه می دهد. هدف این دانشگاه به چالش کشیدن روند رشد دانشجویان و ایجاد تغییرات اجتماعی است برای دانستن اطلاعات درباره تحصیل در فرانسه بر روی لینک کلیک کنید.

10- دانشگاه ماستریخت هلند

دانشگاه ماستریخت با استفاده از روش یادگیری مبتنی بر مسئله، جمع آوری دانشجویان از سراسر جهان در کلاسهای تعاملی و ساختن ذهنیتهای علمی متمرکز تدریس می کند. این دانشگاه تحقیقات مهمی درباره موضوعات داغ مدرن انجام میدهد، از جمله روش های جدید برای ایجاد پلاستیک از مواد آلی، گرم شدن کره زمین، مهاجرت و غیره

11- دانشگاه زوریخ، سوییس

دانشگاه زوریخ بزرگترین دانشگاه سوییس است و دانشجویان را برای مشاغل موفق از طریق اجرای تکنیک ها، مدل ها و روش های جدید بر اساس نمونه های واقعی زندگی آماده می کند. دانشگاه از به روزترین شیوه های آموزشی بین المللی استفاده می کند تا مطمئن شود دوره های آموزش عالی ارائه شده در آن از بهترین کیفیت برخوردارند.

برترین دانشکده های پزشکی اروپا بر اساس رتبه بندی موضوعی کیو اِس در سال 2021

موسسه کارولینسکا، سوئد

دانشگاه امستردام هلند

دانشگاه ارسموس روتردام، هلند

دانشگاه کوپنهاگ دانمارک

دانشگاه ال ام یو مونیخ، فرانسه

دانشگاه کاتولیک لون بلژیک

دانشکده پزشکی چریتی، آلمان

دانشگاه زوریخ، سوییس

مقایسه تحصیل در اروپا و امریکا

همه میدانند که بین شیوه های تدریس در اروپا با سایر نقاط جهان تفاوت وجود دارد. در زیر به برخی از تفاوت ها بین مطالعات پزشکی در قاره اروپا و ایالات متحده اشاره می کنیم:

تحصیل در اروپا شش سال طول می کشد در حالیکه تحصیلات دانشگاهی امریکا 4 سال است.

مدت زمان شروع به کار ، با احتساب دوره آموزشی در اروپا شش و نیم تا هفت سال است در حالیکه در امریکا پس از ده سال آموزش میتوانید مشغول به کار شوید.

هزینه تحصیل برای دانشجویان رشته پزشکی در اروپا کمتر است. شما حتی میتوانید در بسیاری از کشورها از جمله آلمان، فنلاند، نروژه و غیره رایگان تحصیل کنید. در برخی از کشورها تحصیلات رایگان برای دانشجویان کشورهای عضو اتحادیه/ منطقه اقتصادی اروپا در نظر گرفته شده است. سایر دانشجویان بین المللی ملزم به پرداخت شهریه هستند اما باز هم نسبت به شهریه های امریکا پایین تر است.

گذراندن امتحاناتی مانند MCAT که نیاز به یک تا دو سال آمادگی دارند جزو شرایط ورود به دانشگاههای اروپا نیست.

با تحصیل در رشته پزشکی در دانشگاههای اروپا، شما به موسسات آموزش عالی نخبه ای که پزشکان آینده را آماده می کنند دسترسی پیدا خواهید کرد. دانشکده های پزشکی در اروپا با برنامه های تحقیقاتی پیشرفته و سبک تدریس خلاقانه، مقاصدی ایده ال برای دانشجویان علاقه مند به رشته پزشکی می باشند.

برچسب‌ها: آژانس مهاجرتی چهره نگار,

خدمات مالی چیست؟

 خدمات مالی

ممکن است این سوال در ذهن شما شکل بگیر که خدمات مالی چیست؟ 

در جواب باید بگوییم که خدمات مالی در واقع همان خدمات و سرویسی است که شرکت حسابرسی یا حسابداری در اختیار افراد یا شرکت‌هایی که مشمول قانون کار، قانون تجارت، قانون مالیات های مستقیم، قانون مقررات، قانون تامین اجتماعی و صادارت و واردات هستند، قرار می‌دهد و آن‌ها را نسبت به وظایفشان در برابر قانون، پاسخگو می‌گذارد.

تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی بخش نیمه دولتی، خصوصی و یا حتی دولتی طبق قانون کار موظف هستند که به دولت مالیات پرداخت کنند و همچنین باید نسبت به قانون در برابر عملکرد سالانه خود جوابگو باشند. این اشخاص باید تکالیف خود را که شامل پرداخت دستمزد، حقوق، بیمه و مالیات پرسنل و همچنین گزارش معاملات فصلی و پرداخت کردن مالیات، تنظیم صورت‌های‌ مالی، ارزش افزوده و … است، طبق قانون انجام دهند. تا آن فعالیت شامل پولشویی، جرایم پیش بینی شده و عدم شفافیت نشود.

همان‌طور که دیدیم فعالیت مودیان بیمه و مالیات بسیار زیاد است و چون تنوع فعالیت‌ها بالا است، باعث می‌شود که گاهی شرکت‌ها نتوانند یک واحد مستقل برای اجرای تکالیف قانونی راه بیاندازند، به همین دلیل برخی موسسات خدمات مالی و خدمات حسابداری ارائه می‌کنند تا شرکت‌ها خدمات مالی خود را به آن‌ها بسپارند.

باید بدانید چون موسسات و متخصصان خدمات مالی به قانون کار، مالیات، بیمه و … اشراف کامل دارند، می‌توانند راحت‌تر، سریع‌تر و با هزینه کمتر، امور مالی شرکت را تنظیم و آماده کنند. این امور باعث می‌شود تا هزینه تمام شده کاهش پیدا کند و مشمول معافیت‌ها و بخشودگی‌های مالیاتی شوند.

همچنین هر چقدر اسناد مالی و دفاتر قانونی یک بنگاه، طبق استاندارد و با صداقت و شفافیت کامل صورت گیرد، باعث افزایش توان مالی و مدیریتی شرکت می‌شود و نیز کسب تسهیلات از بانک‌ها و نهادهای دولتی راحت‌تر می‌شود.
 
 
بنابراین بهتر است که هر شخص حقیقی یا حقوقی امور مالی خود را به دست این موسسات بسپارد تا بتواند تمرکز خود را بیشتر بر روی وظیفه اصلی و عملیاتی سازمان یا شرکت بگذارد.
لیست خدمات مالی که اکثرا به آن‌ها نیاز دارند شامل:
تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی و تنظیم دفاتر قانونی که ارائه اظهارنامه مالیاتی باید 4 ماه بعد از اتمام سال مالی ارائه شود.
ثبت نام و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده
خدمات مالی و مالیاتی در حوزه مالیات عملکرد شرکت‌ها و مالیات تکلیفی. مالیات عملکرد و مالیات تکلیفی باید هر ماه و هر سال محاسبه شود و به دارایی پرداخت شود.
تنظیم گزارش فصلی ماده ۱۶۹ مکرر مالیات‌های مستقیم. طبق این ماده تمامی اشخاصی که باید در نظام مالیاتی ثبت نام کنند، موظف هستند صورت حسابی مانند فرمت دارایی صادر و کد اقتصادی خود و طرف معامله را در آن قید کنند.
تنظیم گزارش فصلی شامل:
اطلاعات هویتی و مکانی
ارائه هر گونه مجوز فعالیت اقتصادی، معاملات تجاری و عقد قراردادها
ثبت اطلاعات معاملاتی اشخاص که شامل:
معاملات از جمله خرید و فروش کالاها، خدمات و دارایی‌ها
تجارت خارجی که شامل واردات و صادرات کالاها و خدمات می‌شود.
قراردادهایی که مربوط به انجام معاملات و فعالیت‌های تجاری می‌شود.
قراردادهایی که مربوط به انجام هرگونه خدمات و عملیات پیمانکاری می‌شود.
اطلاعاتی که مربوط به خرید و فروش سکه، طلا و ارز است.
اطلاعاتی که شامل انواع بیمه‌نامه‌های صادر شده و خسارت‌های پرداختی است.
بارنامه و همچنین صورت وضعیت حمل و نقل بار و مسافر.
 
 
 
ادامه مطلب را در لینک زیر بخوانید:
 

 

برچسب‌ها: خدمات مالی,

انواع طراحی نمای بیرونی ساختمان را بشناسیم

 نمای ساختمان آجری

همانطور که می دانید یکی از مصالحی که از گذشته برای ساختن بنا استفاده می شد، آجر است که در حال حاضر نیز بسیار کاربردی است و در نمای ساختمان از آن استفاده زیادی می شود و رنگ های مختلفی نیز دارد به خاطر همین طراحان زیادی از آن استفاده می کنند. از آنجایی که امروزه از آجر خشک در نمای ساختمان به کار گرفته می شود، دیگر از ملات برای اتصال آنها استفاده نمی شود. و تجهیزاتی شبیه ریل برای این کار به کار می رود. در صورتی که می خواهید درباره طرح های جدید نقاشی ساختمان بیشتر مطالعه کنید وارد لینک شوید

انواع نماهای مدرن ساختمان 
نمای خارجی: در طراحی کردن ساختمانها، نما یکی از بخش های مهم به شمار می‌رود که از نظر زیبایی در عموم بسیار پراهمیت است. علاوه براین انتخاب نمای ساختمان باید به گونه ای باشد که با نمای ساختمان کناری هماهنگی داشته باشد. به طور معمول مصالحی که برای نمای ساختمان استفاده می شود می توان به سنگ ، سیمان، دانه های رنگی، آجر و ... اشاره کرد.
 
سازگاری داشتن نما با شرایط آب و هوایی
یکی از موارد مهمی که باید در انتخاب مصالح نمای ساختمان انتخاب کرد. توجه به شرایط اقلیم جغرافیایی و آب و هوا است. سازه ساختمان علاوه بر داشتن زیبایی باید مقاوم و مستحکم ساخته شود تا ساکنین آن ، از امنیت و آسایش برخوردار باشند و در مقابل شرایط جوی مقاومت کند. همواره نمای ساختمان در مقابل شرایط مختلف آب و هوایی از کمترین میزان آسیب برخوردار بود اما خوشبختانه در سال های گذشته با به کار گیری نمای خشک، این مشکل دیگر وجود ندارد.
 
نمای کلاسیک ساختمان
یکی از نماهای قدیمی ساختمان نمای کلاسیک است که خیلی از افراد به انتخاب آن دست می زنند. بخصوص افرادی که دکوراسیون و طراحی داخلی منزلشان به شکل سلطنتی است، این نوع نما را انتخاب می کنند. 
از ویژگی های خوب نمای رومی و یا کلاسیک داشتن مقاومت خوب آن نسبت به سایر نماهاست. دراین طراحی بیشتر از سنگ های مرمر، تراورتن و یا گرانیت بهره می برند و گاهی سیمان سفید نیز استفاده می شود. علاوه بر مصالح ذکر شده. بتن الیاف شیشه نیز کاربرد دارد. 
برای طراحی نمای بیرونی ساختمان در شیوه کلاسیک بیشتر از ستون ها و قوس های بزرگ شبیه هلال استفاده می شود.
 
نحوه تعیین قیمت نمای ساختمان 
تعیین کردن هزینه های نمای ساختمان بستگی به متغییرهای زیادی از جمله، میزان حجم کار، نوع متریال به کاررفته، متراژ و موقعیت پروژه، نوع آجر و سنگ و میزان کار از نظر ساعت و همچنین ارتفاع پروژه.
همانطور که اشاره کردیم قیمت گذاری اجرای نمای ساختمان به عوامل مختلفی وابسته است که قبل از شروع انجام کار مشخص می شود. 
بنابراین واضح است که پیش از شروع کار باید سبک دلخواه خود را مشخص کنید تا برآورد قیمت به درستی صورت گیرد. شرکت های طراحی نمای بیرون ساختمان ابتدا باید متراژ متریال و سایر شرایط را بررسی و سپس قیمت نهایی را به شما اعلام کنند.
 
طراحی نمای ساختمان مسکونی شیک و زیبا
بعد از انتخاب نوع متریال، نوبت به رنگ آن می رسد که باید وسواس خاصی برای آن خرج دهید. برخی از افراد برای طراحی نمای بیرونی ساختمان خود یک رنگ و برخی ترکیبی از چند رنگ را انتخاب می کنند که البته باید با یکدیگر همخوانی داشته باشند. در این میان حتما باید براساس استانداردهای موجود و به روز استفاده شود. در طراحی نمای بیرونی ساختمان گاهی از نور پردازی نیز استفاده می شود که درصورت اجرای درست، جلوه خاصی به ساختمان می دهد.
 
مقاله پیشنهادی:
 
درباره ترکیب رنگهای ساختمانی مطالعه کنید.
 
برچسب‌ها: رایاکو,

شرایط گرفتن ویزای پرستاری آلمان چیست؟


دانشکده های پرستاری در آلمان را بشناسید
همانطور که گفتیم مدرک پرستاری در آلمان توسط چند دانشگاه محدود ارائه می‌شود. دانشکده های پرستاری در آلمان دو نوع هستند که یکی مدرک دانشگاهی سه ساله و دیگری آموزش حرفه‌ای سه ساله را ارائه می‌دهد. هر دو نوع مزایا و معایب خود را دارند، بنابراین بهتر است درباره نوع موسسه‌ای که می‌خواهید در آن تحصیل کنید تحقیق کنید.

دانشگاه علمی کاربردی HS برمن (HS Bremen University of Applied Sciences)
دانشگاه علمی کاربردی FH بیله فلد (FH Bielefeld University of Applied Sciences)
آلیس سالومون HS برلین (Alice Salomon HS Berlin)
دانشگاه علمی کاربردی FH مونستر (FH Münster University of Applied Sciences)
دانشگاه علمی- کاربردی هامبورگ

مدرک زبان مورد نیاز برای تحصیل پرستاری در آلمان
قبل از اقدام برای تحصیل پرستاری در آلمان باید مدرک زبان آلمانی داشته باشید، چرا که لازم است با بیماران خود تعامل داشته باشید. این شرایط برای تحصیل در رشته پرستاری در آلمان به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی ضروری است. اگر قصد دارید به عنوان پرستار در آلمان کار کنید، سطح مهارت آلمان B1 یا B2 لازم است. برای تحصیل در رشته پرستاری در آلمان نیز شرایط همین‌گونه است. در دانشگاه دولتی ایالت بادن – وورتمبرگ و دانشگاه علمی- کاربردی هامبورگ، زبان تدریس رشته پرستاری آلمانی است. اگر می‌خواهید در اینجا تحصیل کنید، بهتر است همین حالا یادگیری زبان را شروع کنید.

هزینه تحصیل در رشته پرستاری در آلمان
دانستن هزینه تحصیل پرستاری در آلمان به شما کمک می‌کند تا برای تحصیلات خود آمادگی مالی لازم را داشته باشید. زندگی در آلمان در مقایسه با دیگر کشورهای اروپایی گران نیست. به طور متوسط، با توجه به مکان و سبک زندگی خود، باید بین 800 تا 900 یورو در ماه برای اجاره، غذا و سایر وسایل دیگر در آلمان هزینه کنید.
شهریه تحصیل پرستاری در آلمان می‌تواند از 200 تا 300 یورو در هر ترم، باشد. به عنوان مثال، تحصیل در رشته پرستاری در دانشگاه علمی کاربردی هامبورگ با توجه به اینکه در 7 ترم به پایان می‌رسد، در هر ترم حدود 336 یورو است. در صورتی که می خواهید در باره شرایط ویزای جستجوی کار آلمان بیشتر بدانید بر روی لینک کلیک کنید.

مدارک لازم برای تحصیل پرستاری در آلمان
هر یک از دانشکده های پرستاری در آلمان شرایط خاص خود را برای تحصیل در این رشته دارند. متقاضیان می‌توانند اطلاعات لازم را در وب‌سایت دانشکده پرستاری کسب کنند. به طور کلی، دانشکده های پرستاری در آلمان به مدرک دیپلم (Abitur) یا آسبیلدونگ های دوگانه (Berufsausbildung) ، دانش زبان انگلیسی در سطح B1.2 و سطح زبان آلمانی حداقل B2 و انگیزه نامه نیاز دارند.

حقوق پرستاری در آلمان
حقوق پرستاری در آلمان به طور معمول ماهیانه حدود 2900 یورو است. محدوده حقوق پرستاران در این کشور از 1340 یورو (کمترین) تا 4620 یورو (بالاترین) می‌تواند متغیر باشد. این متوسط حقوق ماهیانه شامل هزینه‌های مسکن، حمل و نقل و سایر امکانات است. درآمد پرستاری در آلمان و همچنین بازار کار فوق‌العاده آن هر ساله دانشجویان و متقاضیان مشاغل زیادی را از سرتاسر جهان جذب این کشور می‌کند.

حقوق پرستاران در آلمان براساس تجربه، مهارت یا موقعیت مکانی می‌تواند متفاوت است. در زیر می توانید تفکیک جزئی بر اساس معیارهای مختلف را ببینید. در پایان دوره پرستاری در آلمان و پس از اتمام دوره کارآموزی دانشجویان می‌توانند در بیمارستان‌ها، خانه‌های سالمندان، مراکز درمانی، شرکت‌های بیمه درمانی و غیره کار کنند.

چرا آلمان به نیروی کار پرستاری نیاز دارد؟
با کاهش نرخ رشد جمعیت جهانی، بسیاری از کشورها با مشکلات گوناگون و اجتناب‌ناپذیر پیری جمعیت روبه‌رو هستند. تعداد کم نیروی کار در یک کشور نه تنها بر رشد اقتصادی، بلکه بر کیفیت رفاه و مراقبت‌های بهداشتی جمعیت مسن آن نیز تاثیر می‌گذارد.

آلمان یکی از 10 کشور برتر جهان با جمعیت بالای 65 سال است. براساس برآوردها، بخش پرستاری در آلمان تا سال 2025 به 150 هزار پرستار جدید نیاز خواهد داشت. جای تعجب نیست که این کشور به طور فعال به استخدام پرستار از در خارج از کشور می‌پردازد و شرایط ایده‌آلی را برای دانشجویان ایجاد کرده است.

اخذ ویزای دانشجویی آلمان برای تحصیل در رشته پرستاری
برای دانشجویان بین‌المللی، ویزای دانشجویی برای تحصیل در رشته پرستاری در آلمان مورد نیاز است. شهروندان غیر اتحادیه اروپا به ویزای دانشجویی آلمان نیاز دارند. درخواست برای ویزا ساده است و فقط باید یک قرار ملاقات تنظیم کنید و مدارک خود را به سفارت آلمان در کشور خود تحویل دهید. پس از آن، باید خود را برای مصاحبه سفارت آلمان ، آماده کنید. بهتر است هر چه سریعتر برای دریافت ویزای دانشجویی آلمان اقدام کنید.
مدارک لازم برای اخذ ویزای دانشجویی آلمان عبارت است از:
گذرنامه
عکس گذرنامه بیومتریک
پر کردن فرم درخواست
تمکن مالی
اخذ پذیرش از دانشگاه های آلمان

برچسب‌ها: ,

نکاتی که قبل از سفر به فرانسه باید بدانیم

 

برخی نکات ضروری سفر به فرانسه را پیش از آغاز حرکت به این مقصد رویایی بخوانید. اگر برای سرمایه‌گذاری، تحصیل در فرانسه یا گردشگری به فرانسه سفر می‌کنید، دانستن برخی اطلاعات ضروری به نظر می‌رسد.

تعطیلات عمومی در فرانسه

یکم ژانویه روز سال نو

دوشنبه عید پاک

– Ascension Day (چهل روز پس از عید پاک)

– Whit Monday (هفتمین دوشنبه بعد از عید پاک)

یکم می روز کارگر

– 8 می روز پیروزی در اروپا (VE) 1945

– 14 ژوئیه روز Bastille

یکم نوامبر روز همه مقدسین

– 11 نوامبر روز آتش بس

– 25 دسامبر روز کریسمس

ورودی موزه‌ها و بناهای تاریخی فرانسه

بسیاری از موزه‌های دولتی در فرانسه یک روز از ماه را رایگان یا نیم‌بها هستند. برای افراد زیر 18 سال و برای دانشجویان زیر 26 سال قیمت ورودی کاهش می‌یابد و همچنین برای کودکان زیر 12 سال و تقریبا همیشه برای کودکان زیر 4 سال رایگان است. چندین شهر و منطقه در فرانسه بلیط‌های چندمنظوره ارائه می‌دهند که بخش‌های مختلف را پوشش می‌دهد.

استفاده از کارتهای تخفیف در فرانسه

دانشجویان تمام وقت در فرانسه با کارت شناسایی بین‌المللی دانشجویی (ISIC) ، میتوانند از موزه‌ها و برخی خدمات خاص، کرایه‌های اتوبوس، هوایی و ریلی تخفیف بگیرید. برای دریافت کارت مسافرت بین‌المللی جوانان (IYTC) باید 25 سال یا کمتر داشته باشید، در حالی که اساتید یا معلم‌ها کارت بین المللی معلم (ITIC) دریافت می‌کنند. برخی از شهرهای فرانسه نیز کارت تخفیف اختصاصی خود را برای استفاده رایگان یا با قیمت کمتر از موزه‌ها یا وسایل حمل و نقل عمومی ارائه می‌دهند.

امنیت در فرانسه

در حالی که جرم و خشنونت در فرانسه نسبت به خارجی‌ها خیلی کم اتفاق می‌افتد، اما سرقت‌های کوچک در همه شهرهای بزرگ، سواحل و مکان‌های دیدنی مهم جهان غیرمعمول نیست. بنابراین یکی از نکات ضروری در سفر به فرانسه این است که در پاریس مراقب جیب‌بری در ایستگاه‌های قطار و خطوط مترو و RER باشید. در پاریس، به ویژه در اطراف جاذبه‌های مهم گردشگری مانند لوور، در امتداد خیابان شانزه لیزه، نوتردام و برج ایفل هوشیار باشید. برای گزارش یک سرقت، به ژاندارمری محلی یا کمیساریای پلیس بروید.

اینترنت در فرانسه

اینترنت wi-fi حتی در ارزان ترین هتل های فرانسه نیز به طور قابل توجهی در دسترس قرار دارد و اغلب – البته نه همیشه – رایگان است. همچنین در بسیاری از هتل‌ها برای افرادی که لپ‌تاپ یا تلفن هوشمند ندارند یک بخش رایانه‌ای در یک مکان عمومی وجود دارد. تعداد کافی‌نت‌ها کمتر از گذشته است اما هنوز هم می‌توان آنها را در شهرهای بزرگ پیدا کرد که گاهی اوقات نیز تماس‌های بین‌المللی ارزان یا خدمات دیگری مانند کپی ارائه می‌دهند.

پول فرانسه

واحد پول فرانسه یورو است که به 100 سنت تقسیم می‌شود. هفت اسکناس (اسکناس‌های 5، 10، 20، 50، 100، 200 و 500 یورویی) و هشت سکه مختلف ( 1، 2، 5، 10، 20 و 50 سنت) و 1 و 2 یورو وجود دارد. می‌توانید پول نقد را در بانک‌ها و دفاتر اصلی پست و برخی شعب BNP Paribas تبدیل کنید. توجه داشته باشید که نرخ و کارمزد متفاوت است. در فرودگاه های فرانسه، ایستگاه‌های بزرگ قطار و در مراکز شهر نیز دفاتر صرافی وجود دارد.

قبل از هر چیز دیگری bonjour بگویید

از میان همه نکات ضروری سفر به فرانسه ، این نکته ممکن است مهمترین باشد! قبل از هر چیز دیگری bonjour بگویید! این سلام و احوالپرسی ساده یک کلمه جادویی است و لازم است قبل از تعامل با شخص دیگری گفته شود. فقط برای سفارش غذا یا پرسیدن یک سوال یا حتی یک آدرس به سراغ شخصی نروید. ابتدا بونجور بگویید؛ این قانون شماره 1 است که باید در سفر به فرانسه به خاطر بسپارید.

فرانسوی‌ها خوش‌برخورد و مودب هستند

با وجود اینکه ممکن است شنیده باشید، فرانسوی‌ها هیولاهای بی‌ادبی هستند! اما اینطور نیست. به طور کلی فرانسوی‌ها از کمک به یک گردشگر استقبال می‌کنند و در برخورد با خارجی‌ها رفتاری دوستانه دارند. همانطور که در بالا گفته شد، به طور مستقیم و با زبان انگلیسی یا بدون گفتن بونجور به کسی نزدیک نشوید. اختلافات فرهنگی، عدم درک هنجارهای فرانسه و انتظارات غیرواقعی ممکن است منجر به تجربه‌های نه چندان جالب برای برخی از افراد در فرانسه شده باشد.

هیچ کد خاصی برای لباس وجود ندارد

هیچ کد لباسی وجود ندارد. درست است! فرانسوی‌ها کفش ورزشی و شلوارک می‌پوشند. همه مردم فرانسه اهل مد نیستند. برای گشت و گذار روزمره، آنچه را که راحت هستید، با اعتماد به نفس بپوشید. هیچ‌کس شما را درباره انتخاب لباس‌تان قضاوت نمی‌کند. اگر می‌خواهید بیشتر فرانسوی شوید، به جای کفش ورزشی، رنگ‌های خنثی و لباس‌هایی معمولا در خانه می‌پوشید، به گزینه‌های دیگر فکر کنید. اما هیچ قانونی در این مورد وجود ندارد.

شماره تلفن اضطراری

بدون شک یکی از مهمترین نکات ضروری سفر به فرانسه دانستن شماره‌ تلفن‌های اضطراری است. شماره تلفن اضطراری در فرانسه 112 است، بنابراین آن را به حافظه خود بسپارید. از طریق تلفن همراه، تلفن ثابت و تلفن ثابت عمومی می‌تواند آن را شماره‌گیری کنید. همچنین دیگر شماره تلفن‌های ضروری در فرانسه برای فوریت‌های پزشکی 15، برای پلیس 17 و برای آتش‌نشانی 18 است.

پاسپورت و کارت شناسایی عکس‌دار خود را فراموش نکنید

برای تشدید امنیت، بررسی‌های منظم در شهرهایی مانند پاریس در اطراف مراکز خرید و سایر مکان‌ها انجام می‌شود. بنابراین مهم است که یک کارت شناسایی عکس‌دار را همیشه به همراه خود داشته باشید. شما همچنین باید پاسپورت همراه‌تان باشید، چراکه در صورت درخواست باید آن را ارائه دهید. مهم است که حتما در صورت وقوع چنین اتفاقاتی همکاری‌های لازم را داشته باشید.

آب و هوا را بررسی کنید

یکی از نکات مهم سفر به فرانسه این است که آب و هوا را بررسی کنید. مناطقی که در امتداد سه ساحل فرانسه قرار دارند، بر خلاف مناطقی که در مرکز این کشور هستند، آب و هوای معتدل‌تری دارند و در آن‌ها تغییرات بیشتری بین فصول تجربه خواهید کرد. پاریس همچنین می‌تواند در تابستان نسبتا گرم باشد، بنابراین سعی کنید لباس مناسب برای این فصل در پایتخت فرانسه بپوشید. ماه‌های تابستان در جنوب فرانسه در امتداد مدیترانه بسیار کم باران است، اما بقیه کشور ماه‌های بارانی را در طول سال تجربه می‌کنند.

قطارهای فرانسه را از دست ندهید

فرانسه سیستم ریلی بسیار خوبی دارد، به همین دلیل یکی از نکات سفر به فرانسه استفاده از قطارهای این کشور است. سعی کنید MetroCard تهیه کنید که راهی اقتصادی برای جابجایی در پاریس است. با این حال، توجه داشته باشید که نیازی به رزرو بلیط از قبل ندارید. تمام ایستگاه‌های داخلی (در پاریس و مکان‌های مجاور) دارای دفاتر و دستگاه‌های فروش بلیط هستند. یکی از مهمترین نکات سفر با قطار در فرانسه این است که از سوار شدن به قطار از فرودگاه بین‌المللی CDG خودداری کنید. به طور معمول، ایستگاه های مترو فرانسه پله‌های زیادی دارند.

سیگار کشیدن امری عادی است

برخلاف بسیاری از نقاط جهان، هنوز سیگار کشیدن در فرانسه از مد نیفتاده است! می‌توانید انتظار داشته باشید که هر بار که از ساختمانی خارج می‌شوید، در کافه‌ای در فضای باز می‌نشینید یا به راحتی پشت سر شخصی در خیابان قدم می‌زنید، با دود زیادی روبه‌رو شوید. حتی در صف‌ها نیز مصون نیستید. اگر سیگاری نیستید، بهترین راه برای مقابله با آن این است که به عنوان بخشی از فرهنگ این کشور آن را بپذیرید.

اهمیت زبان فرانسوی در فرانسه!

برخلاف دیگر کشورهای اروپایی، فرانسوی‌ها بسیار کم انگلیسی صحبت می‌کنند. آنها بسیار به زبان فرانسوی افتخار می‌کنند. بنابراین سعی کنید قبل از ورود به فرانسه، با چند عبارت فرانسوی آشنا شوید. مردم محلی وقتی می‌بینند یک فرد خارجی به زبان فرانسوی صحبت می‌کنند، بسیار لذت می‌برند. حتی اگر فرانسوی شما چندان خوب نیست، جملات مودبانه‌ای مانند « Je voudrais un café, s’il vous plait» (من یک قهوه می‌خواهم لطفا) بسیار تاثیرگذار است. نگران تلفظ‌ها نباشید.