x تبلیغات
مجله دانستنی ها

مجله دانستنی ها

از زندگی در پاریس چه می دانید؟

با یک مقاله دیگر از سری مقالات موسسه مهاجرتی چهره نگار با شما هستیم تا درباره پاریس این زیبای افسونگر نکاتی را برای شما شرح دهیم. علاوه بر این در صورتی که می خواهید درباره تحصیل در فرانسه بدانید از این لینک استفاده کنید.  با ما همراه باشید.

پاریس از آب‌وهوای معتدل و نسبتاً ملایمی برخوردار بوده که به شدت تحت‌الشعاع جبهه‌های آب‌وهوایی اقیانوس اطلس قرار دارد. زمستان‌های پاریس درست و حسابی سرد می‌شوند اما کارشان به یخبندان نمی‌رسد و از آن طرف هم تابستان‌هایی گرم، مطبوع و آفتابی دارد. پاریس با توجه به موقعیت جغرافیایی خاص خود، از برخی خصوصیات آب‌وهوای قاره‌ای هم بی‌نصیب نمانده و هر از گاهی زمستان‌های خیلی سرد و تابستان‌های به شدت گرم را هم به چشم می‌بیند. 

پاریس با داشتن ۶۵۰ میلی‌متر بارش سالانه، نمی‌تواند جزو شهرهای پرباران به حساب آید اما می‌توان این‌طور گفت که بارندگی‌های پاریس تقریباً در تمام طول سال پراکنده‌اند و فقط تابستان است که کمترین میزان بارش را دارد.
 
بهار و پاییز پاریس فوق‌العاده زیبا و در عین حال غیرقابل پیش‌بینی و فی‌البداهه‌اند. بهارش خنک است و هر از گاهی بازگشت سرمای زمستان و بارش برف را نیز تجربه می‌کند. پاییزش از سپتامبر تا نوامبر کلید می‌خورد و دمای هوا رو به کاهش می‌گذارد و روزهای بارانی و ابری‌اش شروع به خودنمایی می‌کنند تا حس و حال شاعرانه این شهرِ همیشه در تکاپو را مضاعف سازند.

شرایط انسانی و فرهنگی زندگی در پاریس چگونه است؟ (زندگی در فرانسه)
اگر مهاجرت به پاریس و زندگی در فرانسه مد نظرتان است، باید به این نکته واقف باشید که پاریس یکی از متراکم‌ترین شهرهای جهان از لحاظ جمعیت است. از طرفی این شهر آنقدری وسعت دارد که اجازه ندهد، حس نامطبوع شلوغی و ازدحام یک پایتخت پرهیاهو به شما منتقل شود. پاریس بیش از دو میلیون و دویست هزار نفر جمعیت دارد که در حدود نیمی از آنها مسیحی کاتولیک، هفت درصد مسلمان، چهار درصد پروتستان، دو درصد یهودی و بالغ بر یک چهارم جمعیتش را مردمان لائیک و غیرمذهبی تشکیل می‌دهد.

پاریس بدون تردید یک شهر چندفرهنگی به تمام معناست و با گذشت زمان و افزایش شمار مهاجران، این خصیصه‌اش پررنگ‌تر می‌شود. همان‌طور که اشاره کردیم، پاریس سرشار است از زیبایی‌های فرهنگی و تاریخی و گزینه‌هایی که همیشه سال می‌توانید برای تفریح و تفنن روی آنها حساب کنید.
از گم شدن در دالان‌های بی‌انتهای موزه لوور گرفته تا سیر و سیاحت در معماری بناهایی خارق‌العاده همچون کلیسای نوتردام و سَنت شاپل، تا سالن‌های اپرا و نمایش، تا پارک‌ها و باغ‌های معروف و کرانه رود سن، تا گالری‌های ریز و درشت و کافه‌های دنج و رستوران‌های اسم و رسم‌دار، تا زندگی شبانه‌ای که در تمام جهان زبانزد عام و خاص است.

مردم پاریس شاید آنچنان خونگرم به نظر نرسند و حتی به گوشتان خورده باشد که پاریسی‌ها رفتار چندان دوستانه‌ای نسبت به خارجی‌ها نشان نمی‌دهند. اما تردیدی نداشته باشید که چنین قضاوتی درباره شهری که درصد قابل توجهی از جمعیتش را مهاجران تشکیل می‌دهند و از لحاظ توریستی در جایگاه اول جهان قرار دارد، کمی نامنصفانه و اغراق‌آمیز به نظر می‌رسد. 

به‌هرحال برای زندگی در فرانسه، بد نیست که حال و هوای پاریسی‌جماعت را بیشتر و بهتر درک کنیم. مردم پاریس به قدم زدن و پرسه زدن آهسته و با طمأنینه‌شان معروف‌اند و برایش لغت مخصوصی هم دارند و از آن با عنوان هنر پرسه زدن یا Flaneur (فِ لَ نُغ) یاد می‌کنند. 

کافیست که چند صباحی زندگی در فرانسه و پاریس را تجربه کنید، تا برایتان مسجل شود که این مردمان، به شدت اهل غنیمت شمردن لذت‌های کوچک زندگی هستند. خصوصیتی که شاید برای بسیاری از مردم از فرهنگ‌های دیگر، ادا و اطواری بیش نباشد. اما هرچه بیشتر با آنها معاشرت کنید، آنها را بیشتر هضم کرده و قضاوتی بهتر از آنها خواهید داشت. در کل اینکه فرانسوی‌ها دوست دارند ضرباهنگ و ریتم زندگی در دستان خودشان باشد، به‌جای اینکه اجازه دهند زندگی پرتلاطم شهری، خود را به آنها دیکته کند.

وضعیت اقتصادی و کیفیت زندگی در پاریس به چه صورت است؟
پاریس هم از نظر سیاسی و هم اقتصادی پایتخت و مهم‌ترین شهر فرانسه محسوب می‌شود. یعنی پایتخت کشوری که هفتمین اقتصاد بزرگ جهان بوده و در اتحادیه اروپا، مقام دوم را پس از آلمان دارد. یکی از مهم‌ترین اهرم‌های اقتصادی فرانسه، صنایع شیمیایی پیشرفته این کشور است که در کنار حوزه گردشگری، سهم به‌سزایی در رشد و توسعه اقتصادی این سرزمین دارد. پاریسی‌ها در زمره شیک‌ترین و مشکل‌پسندترین مردمان جهان شناخته می‌شوند و بی‌راه نیست که صنعت مد و پوشاک در این سرزمین، از رونق بالایی برخوردار باشد. 

در جریان رکود اقتصادی بزرگی که حدود یک دهه قبل تمام جهان را درنوردید، پاریس یکی از اقتصادهایی بود که سریع‌تر از سایرین قسر در رفت و گلیمش را از آب بیرون کشید.

طبق آمار سال ۲۰۱۸ این کشور با داشتن ۲۸ شرکت سرشناس و بزرگ در فهرست پانصد کمپانی برتر جهان، بعد از ایالات متحده و آلمان و چین و ژاپن در مقام پنجم قرار گرفت. در سال ۲۰۱۹ کمترین میزان درآمد یک پاریسی بدون در نظر گرفتن مالیات و بیمه و سایر هزینه‌های الزامی، چیزی در حدود هزار و پانصد یورو و دستمزد هر ساعت کار در یک شغل تمام‌وقت، به عددی بالغ بر ده یورو می‌رسید. در پاریس میزان ساعات کار در طول یک هفته کاری، برابر با ۳۵ ساعت است و یکی از کوتاه‌ترین هفته‌های کاری جهان به شمار می‌رود.

برای کار و زندگی در پاریس چه مهارت‌هایی بیشتر مورد نیاز است؟
شاید چنین به نظر رسد که ارتباط تنگاتنگ اقتصاد پاریس با اتحادیه اروپا، یافتن شغل مناسب را برای مهاجران دشوار کرده است. این مطلب تا حدودی مصداق دارد اما اگر جزو کسانی باشید که در زمینه‌ای بخصوص دارای تخصص و مهارت هستید، برای یافتن شغل دلخواهتان به مشکلی بر نخواهید خورد.
 با این حال قوانین و مقررات جدید باعث افزایش مالیات‌ها شده و شرکت‌های بسیاری را به تعدیل نیروهایشان وا داشته و از سویی دیگر تعداد مشاغلی که در پاریس و به‌طور کلی در کشور فرانسه ایجاد می‌شوند، کمتر از حد انتظار بوده است. تردیدی نیست که چنین وضعیتی یافتن شغل را سخت‌تر می‌کند اما از آن‌سو هم مالیات بیشتر، تأمین اجتماعی باکیفیت‌تری را حاصل می‌کند و برخی از جنبه‌های کار و زندگی را بهبود می‌بخشد. یکی از نکات مثبت زندگی در پاریس این است که با تسلط به زبان انگلیسی هم می‌توانید در معرض موقعیت‌های شغلی بسیاری قرار گیرید. 

در واقع شرکت‌هایی هم هستند که به‌طور خاص دنبال نیروهای انگلیسی‌زبان می‌گردند. یکی از مشاغل پرطرفدار در پاریس، نگهداری از کودکان است و خانواده‌های بسیاری در این شهر ترجیح می‌دهند یک پرستار مسلط به زبان انگلیسی استخدام کنند. همچنین کار کردن به عنوان معلم خصوصی زبان انگلیسی و یا پیش‌خدمت هتل و رستوران هم از مشاغل در دسترسی هستند که لزوماً نیازی به تسلط بر زبان فرانسه ندارند. اگر بخواهیم تعدادی از پردرآمدترین مشاغل موجود در فرانسه را نام ببریم، باید به مواردی مثل، مدیر بازاریابی، افسر پلیس، وکیل دادگستری، مشاور مالی، خلبان هواپیما، کارمند بخش‌های دولتی و درمانی، بروکر و دلال اقتصادی، پزشک، پرستار و یا سایر متخصصان حوزه درمانی اشاره کنیم.

اوضاع مسکن در پاریس چگونه است؟
پاریس از لحاظ هزینه‌های مسکن، شهر گرانی محسوب می‌شود. اما باز هم از این حیث به پای شهرهایی مثل لندن، سانفرانسیسکو و یا نیویورک نمی‌رسد. بهترین کار ممکن این است که برای زندگی در فرانسه در ابتدا با کمک آژانس‌ها و پلتفرم‌های آنلاین، تا حدودی با اوضاع مسکن در پاریس آشنایی پیدا کرده و پس از آن به جست‌وجو و رصد بیشتر و دقیق‌تر ادامه دهید.
گفته می‌شود قیمت خرید مسکن از زمان رکود اقتصادی در سال ۲۰۰۸ کمی افت کرده اما هزین اجاره خانه کماکان گران است و به قوّت خود باقی مانده. با یک تخمین نسبی می‌توان گفت که قیمت خرید به ازای هر متر مربع خانه در پاریس مبلغی در حدود ۹۶۰۰ یورو و اجارة مسکن متری ۲۰ الی ۳۳ یورو در ماه درمی‌آید؛ یعنی اجاره یک آپارتمان ۴۰ متری، ماهانه هزار و دویست یورو آب می‌خورد. توجه داشته باشید که متراژ آپارتمان‌ها هرچه کمتر باشد، نرخ اجارة آنها به ازای هر متر مربع گران‌تر می‌شود.

وضعیت امنیت فردی در پاریس چگونه است؟
پاریس به‌طور کل شهر امنی محسوب می‌شود و آن‌قدر زندگی شبان مفصل و پر و پیمانی دارد که رفت‌وآمد در خیابان‌هایش همیشه برقرار است و در شب‌هنگام هم جایی برای نگرانی ندارد. تنها چیزی که باید مد نظر داشت اینست که پاریس هم به مانند سایر شهرهای بزرگ، به پدیدة جیب‌بری دچار است و به‌همین منظور، احتیاط لازم را در مکان‌های شلوغ و پرازدحام چون موزه‌ها و بارها و سایر اماکن تفریحی می‌طلبد.

وضعیت بهداشت و درمان در پاریس چگونه است؟
پاریس یکی از بهترین سامانه‌های تأمین اجتماعی جهان را دارد و از تعداد زیادی آژانس و مؤسسات بیمه برخوردار است. این شرکت‌ها تمامی نیازهای شهروندان را از خدمات درمانی گرفته تا بیمه‌های مرتبط با از کارافتادگی و خدمات بازنشستگی پوشش می‌دهند. با زندگی در فرانسه بیمه دولتی خدمات درمانی، نزدیک به هفتاد درصد از تمامی هزینه‌های درمانی شهروندان را تقبل می‌کند. از ویزیت‌های ساده گرفته تا خدمات اورژانسی تا دندان‌پزشکی و بستری در بیمارستان و درمان‌های خاص. به‌علاوه بسیاری از افراد هم توسط کارفرمایان خود تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی قرار می‌گیرند.
برچسب‌ها: فرانسه، پاریس,

آیا می دانید بهترین وکیل ملکی خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 با یک سری دیگر از مطالب سایت دفتر وکالت میعاد عدالت با شما هستیم، در این مقاله قصد داریم شما را با دعاوی ملکی و بهترین وکیل ملکی خوب در تهران آشنا کنیم.

وکیل ملکی چه خصوصیاتی دارد؟
شاید تا کنون در یک بنگاه معاملات املاک یک وکیل ملکی را دیده باشید اما علت حضور آن را ندانید. همچنین ممکن است یک دعوای ملکی برای شما پیش آمده باشد که حل آن نیاز به فرایندهای حقوقی زیاد و استفاده از تخصص بوده باشد.
 
به هر حال باید گفت که وکالت حوزه‌های تخصصی مختلفی مثل وکیل انحصار وراثت ، وکیل مالی، وکیل خانواده ، وکیل کیفری و … دارد. بنابراین یک وکیل دادگستری توانایی بر عهده گرفتن پرونده‌های تمامی حوزه‌ها را ندارد و برخی از وکلا باید در یک یا چند شاخصه تخصصی فعالیت کنند. ما در این مطلب قصد داریم بیشتر در مورد وکیل ملکی صحبت کنیم.

وکیل ملکی کیست؟
وکیل ملکی کسی است که در حوزه حقوق ملکی تخصص دارد و وظیفه دارد از حقوق موکل خود در مسائل مالی مربوط به ملک و دعاوی ملکی دادگاه دفاع کند. او باید هر کاری که می‌تواند برای موفقیت موکل در دعوای مد نظر انجام دهد و در هر جایی که نیاز بود وی را راهنمایی کند.

چنین وکیلی با تجربه و تخصصی که در این زمینه به دست آورده، کاملاً با فرایندهای این چنینی آشناست و می‌داند برای به نتیجه رسیدن در چنین پرونده‌ای به چه چیزی نیاز است. داشتن یک وکیل ملکی برای حل مسائل بسیار مفید است و علاوه بر افزایش سرعت، احتمال به نتیجه رسیدن شما را افزایش می‌دهد.

توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل ملکی با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.

دعاوی ملکی چگونه هستند؟
دعاوی ملکی به دعاوی گفته می‌شود که به ارتباط بین اموال غیر منقول و انسان‌های فروشنده یا خریدار آنها مربوط‌اند. اموال غیر منقول به اموالی گفته می‌شود که قابلیت جابجایی ندارند و به طور کُلی شامل املاک مختلف و زمین هستند. این املاک ممکن است در محدوده شهری یا خارج از محدوده شهری واقع شده باشند و در یک تقسیم بندی‌ دیگر مسکونی، تجاری و کشاورزی باشند.

دعاوی ملکی معمولاً زمانی ایجاد می‌شوند که طرفین یک معامله ملکی، به مشکل بر می‌خورند و به دادگاه دادخواست خود را تقدیم می‌کنند. حوزه تخصصی وکیل ملکی چنین پرونده‌ها و دعاوی هستند که در آنها سابقه و تجربه دارد و با حقوق موکل خود و پروسه‌های دادرسی در چنین پرونده‌هایی به طور کامل آشناست. در ادامه بیشتر با انواع دعاوی ملکی آشنا می‌شویم.

انواع دعاوی ملکی
دعاوی ملکی به طور کُلی به دو دسته حقوقی و کیفری تقسیم می‌شوند که گاها ترکیبی از این دو نوع هستند. وکلای ملکی اغلب در دعاوی حقوقی تخصص دارند اما در زمینه‌های کیفری نیز تجربه کافی دارند. بنابراین جای نگرانی نیست و وکیل به خوبی می‌تواند در زمینه‌ها مربوطه موفقیت را برای شما به عمل بیاورد. انواع دعاوی ملکی شامل:

دعاوی ملکی حقوقی
• دعوای خلع ید
• دعوای تخلیه ید
• دعوای الزام به اخذ تخلیه ید
• تقسیم و افراز املاک مشاع
• دعوای مزاحمت و ممانعت از حق
• دعوای تصرف عدوانی
• دریافت مجوز کار
• دعوای بر سر مالکیت ملک

دعوای ملکی کیفری
این پرونده‌ها بیشتر شخصی هستند و شخصی را متهم به انجام جرم می‌کنند. بنابراین وکیل باید در زمینه جرم شناسی این پرونده‌ها تخصص کافی داشته باشد.
• دعوای کیفری مزاحمت و ممانعت از حق
• فروش مال غیر
• جعل سند ملک
• تصرف عدوانی
• خیانت در امانت ملکی
 
جرائمی که در قسمت دوم به آنها پرداختیم، جرائم کیفری هستند و وکیل پایه یک دادگستری می‌تواند به آنها بپردازد. اشتباه نکنید زیرا وکیل ملکی نیز وکیل پایه یک دادگستری است و می‌تواند به این موضوعات بپردازد اما وکلای کیفری نیز احتمالاً در این زمینه تخصص دارند. در این پرونده‌ها خیلی به مسائل ملکی پرداخته نمی‌شود و بیشتر تمرکز بر روی فعل جرم توسط یک فرد است.

وکیل ملکی چه خدماتی را ارائه می دهد؟
به طور کُلی وکیل ملکی در انواع دعاوی ملکی که در قسمت قبل به آنها اشاره کردیم، تخصص و تجربه دارد و می‌تواند برای احقاق حق شما تلاش کند. این وکیل تقریبا در تمام زمینه‌هایی که مربوط به ملک باشد از سایر وکلا بهتر است و شما می‌توانید با دادن اختیار کافی به وکیل خود به طور کامل از بابت حل پرونده خود مطمئن باشید.

به عنوان مثال یکی از زمینه‌هایی که پیچیدگی زیادی دارد و وکیل امور ملکی به خوبی بر آن اشراف دارد، پرونده‌های تصرف عدوانی است؛ این پرونده‌ها شامل قوانین حقوقی زیادی هستند که وکلای متخصص به راحتی می‌توانند آنها را حل و فصل کنند. تصرف عدوانی به معنی تصرف قانونی یک ملک توسط شخصی است که بر آن مالکیتی ندارد.

اگر فردی که متهم به تصرف شده یا فردی که شاکی است، از وکیل با سابقه ملکی استفاده نکند احتمالاً دچار مشکل می‌شود. بنابراین در چنین مواردی، اگر شما شاکی یا متهم هستید، بهترین کار استفاده از چنین وکیلی است.
 
همچنین یکی دیگر از پرونده‌های معمول ملکی، مزاحمت برای املاک است. در این پرونده‌ها فردی که صاحب قانونی ملک است می‌تواند آب، برق و گاز آن را قطع کند و اختیار کامل بر آن دارد. بنابراین برای کسانی که مستاجر دارند و از او شکایت دارند، داشتن چنین وکیلی ضروری است. البته این نوع وکیل تنها برای دفاع از صاحب اصلی خانه نیست و کسی که اجاره نامه نیز دارد، می‌تواند با کمک وکیل خود از حقوقش دفاع کند.
 
اهمیت مراجعه به وکیل ملکی
در دعاوی ملکی نحوه طرح دادخواست و رسیدگی به پرونده بسیار مهم است و در موارد بسیاری ممکن است کارشناسان در پیشبرد پرونده دخالت کنند. از این رو برای پرهیز از مشکلاتی که ممکن است در آینده برای چنین دعاوی پیش بیاید، استفاده از وکیل ملکی مهم و اغلب ضروری است.
با استفاده از این وکیل ما می‌توانید در زمان کوتاه‌تر، راحت‌تر و با موفقیت بیشتری به هدف خود از دادرسی برسید. چنین وکیلی با استفاده از تجربه خود چندین بار بهتر از شخص شما پرونده را پیش می‌برد.
 
گاهاً ممکن است پرونده‌های ملکی موارد کیفری را نیز شامل شوند و بیش از پیش برای شما دردسر درست کنند. ممکن است کلاهبرداران و افراد سودجود برای بهره بردن حداکثر از دادگاه، شکایاتی مطرح کنند که شما را درگیر کند.
 
بنابراین در چنین پرونده‌هایی مثل تصرف عدوانی، جعل سند یا … تنها یک وکیل متخصص است که می‌تواند به شما کمک کند. حتی برخی اوقات دیده شده که افراد طرح دعوای اشتباهی را عنوان می‌کنند که به طور کُلی پرونده را از میان بر می‌دارد.
 
بهترین وکیل ملکی چه خصوصیاتی دارد؟
یک وکیل ملکی خوب باید خصوصیاتی داشته باشد تا بتواند به خوبی به چنین پرونده‌های پیچیده‌ای رسیدگی کند. این خصوصیات شامل: تجربه بالا در زمینه ملکی. وکیل باید با استفاده از تجربه زیاد خود در پرونده‌هایی مثل تقسیم ملک، قلع بنا، رفع تصرف عدوانی، الزام به سند رسمی، تخلیه ملک، اجاره و … پرونده‌های جدید را نیز پیش ببرد. در واقع وکیلی که قبلا سابقه موفقی در این پرونده‌ها داشته است، بهتر با روند آنها آشناست و شانس موفقیت بیشتری دارد.
 
به علوم حقوقی به اندازه کافی مسلط باشد. چنین وکیلی باید تمام قوانین حقوقی و کیفری مربوط به زمین، املاک، اراضی و نحوه تقسیم و رسیدگی به آنها مسلط باشد. معمولاً چنین وکلایی با وکلای پایه یک دادگستری و حقوقدانان و همچنین اداره حقوقی قوه قضائیه همکاری دارند و به راحتی می‌توانند از تجربیات دیگران نیز استفاده کنند.
 
بهترین وکیل خوب در تهران
با فرایندهای دادرسی و همچنین آداب تقسیم ملک و اراضی آشنایی داشته باشد. یک وکیل مسلط می‌تواند در زمینه‌های ملکی نیز اظهار نظر کند و در خارج از دادگاه نیز با موکل خود برای پیشبرد پرونده همکاری کند.
 
اخلاق حرفه‌ای داشته باشد. یک وکیل خوب به خوبی به سخنان موکل خود گوش می‌کند و با مشورت او درباره مشکلات مربوط به املاک و فرایندهای حقوقی یک راه حل پیدا می‌کند. این وکلا که کم هم نیستند، با استفاده از تخصص خود سعی می‌کنند هر گونه خطر را به موکل خود اخطار دهند و از تهدیدات احتمالی دوری می‌کنند. در واقع یک چنین وکیلی تمام زحمت خود را برای احقاق حق موکل صرف می‌کند.
 
برچسب‌ها: وکالت، امور ملکی,

وکیل خانواده خوب چه ویژگی هایی دارد؟

 در این سری از مقالات دفتر وکالت میعاد عدالت با شما هستیم تا درباره وکیل خانواده و ویژگی های بهترین وکیل خانواده با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

علم حقوق از تنوع زیادی برخوردار است و از همین رو انواع مختلفی از وکیل نیز به مردم خدمات ارائه می‌کنند. امروزه کسی در کشور ما نیست که از اهمیت خانواده و جایگاه آن در زندگی افراد آگاه نباشد. بنابراین حقوق خانواده نیز یکی از مهم‌ترین انواع حقوق است و یک امر تخصصی محسوب می‌شود؛ این در حالی است که بسیاری از افراد خود را متخصص امور خانواده می‌دانند و از همین موضع به مشکل می‌خورند. حتی افراد حقوقدان نیز به این مسئله اشراف کامل ندارند مگر اینکه وکیل خانواده باشند و در همین امر تخصص داشته باشند.

شاید از خود بپرسید که وکیل خانواده کیست؟ چه وظایفی دارد؟ چه کمکی می‌تواند به افرادی که درگیر مسائل حقوقی خانواده شده‌اند، بکند؟ در چه زمینه‌هایی کار می‌کند؟ شرایط یافتن یک وکیل خوب چگونه است؟ و هزاران سؤال دیگر. در مورد این نوع وکیل تخصصی مباحث زیادی وجود دارد و برای توضیح در مورد آنها به زمان بیشتری وجود دارد. بنابراین توصیه می‌کنیم تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

چه زمانی به وکیل خانواده نیاز داریم؟
وکیل خانواده نوعی وکیل است که به صورت مستمر به دادگاه‌های خانواده مراجعه می‌کند و در انواع دعاوی خانوادگی که ابعاد حقوقی و قضایی پیدا کرده‌اند، تخصص و تجربه دارد. توجه داشته باشید که وکیل باید در زمینه مد نظر شما تخصص داشته باشد وگرنه به مانند یک فرد ناآگاه با راهنمایی‌هایی غلط خود باعث شکست شما می‌شود. معمولاً روند دادگاه بدوی، تجدید نظر و سایر جلسات در دادگاه‌های خانواده متفاوت است و تنها یک وکیل متخصص است که می‌تواند از عهده وظایف مربوط به این مسئله بر آید.

البته این وکیل دعاوی خانوادگی را نباید با وکیل خانوادگی اشتباه گرفت. وکیل خانوادگی وکیلی است که برای یک خانواده کار می‌کند و تمام مسائل حقوقی مربوط به آن خانواده را خود بر عهده می‌گیرد تا نیازی نباشد برای هر دعاوی حقوقی یک وکیل خاص در نظر گرفته شود. البته وکیل خانوادگی در ایران چندان مرسوم نیست اما در کشورهای دیگر کاربرد زیادی دارد؛ به طوری که یک خانواده به یک وکیل امین وکالت می‌دهد و تمام امور حقوقی را به او می‌سپارد.

یک وکیل خانواده اطلاعات و دانسته‌های به روزی در امور حقوقی خانواده دارد با استفاده از تجربه خود به خوبی می‌تواند فرایندهای دادرسی را پیگیری و حتی پیشبینی کند. بنابراین توصیه ما این است که به جای اعتماد به دانسته‌های خود یا کسانی که ادعای واهی دارند، این امور را به یک وکیل متخصص که در این زمینه موفق عمل کرده است بسپارید.

متداول‌ترین دعاوی خانوادگی
برخی از افرادی که مشکل حقوقی خاصی دارند سعی می‌کنند حتما با یک وکیل پایه یک دادگستری در تهران مشورت کنند. مشاوره با وکیل می‌تواند با اهداف مختلفی شامل موارد زیر انجام شود:

همانطور که گفتیم وکیل خانواده در دعاوی خانوادگی مختلف تخصص دارد و می‌تواند به موکل خود کمک کند. در ماده 4 قانون حمایت خانواده انواع دعاوی خانوادگی ذکر شده‌اند که شامل:

• نکاح دائم، موقت و اجازه نکاح
• ازدواج مجدد
• اجرای نامزدی و خسارت‌های بر هم زدن آن
• مهریه
• جهیزیه
• تمکین و نشوز
• شروط ضمن عقد
• نفقه
• اجرت المثل و نحله
• حضانت و ملاقات کودک
• طلاق، رجوع از طلاق، فسخ نکاح، بذل مدت و انقضای آن
• رشد، حجر و رفع آن
• نفقه اقارت
• نسب
• ولایت قهری، قیومیت
• سرپرستی کودکان بی‌سرپرست
• اهدای جنین
• غایب مفقود الاثر
• تغییر جنسیت
• و …

توصیه می کنیم، برای مشورت با یک وکیل انحصار وراثت خبره با موسسه میعاد عدالت تماس بگیرید.

بهترین وکیل خانواده چه ویژگی‌هایی دارد؟
وظایف وکیل پایه یک دادگستری در یک آیین نامه اجرایی لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری به تصویب رسیده است و در ماده 76 خود به تمام این وظایف اشاره کرده است. به موجب این ماده وظایف مهم وکیل پایه یک شامل:

داشتن دانش، تجربه و آگاهی بالا
مهم‌ترین ویژگی چنین وکیلی همین است و دانش و تجربه در همین زمینه کاملاً ضروری است. در این مورد وکیل باید به مواد قانونی و حقوقی خانواده اشراف کامل داشته باشد و در تمام زمینه‌هایی که ذکر کردیم (دعاوی متداول خانوادگی) تجربه داشته باشد. همچنین باید از لحاظ عملی نیز با پروسه‌های دادگاه خانواده، نحوه پیگیری، ارائه دادخواست و غیره کاملاً حرفه‌ای باشد.

همچنین گاهی ممکن است برای طرح دعاوی نیازی به حضور وکیل نداشته باشید و تنها از او مشورت بگیرید؛ در این صورت وکیل باید با دلسوزی تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد و با راهنمایی‌های او بتوانید در دادگاه به پیروزی برسید.

داشتن سابقه درخشان در زمینه‌های خانوادگی
سابقه موفق را با تجربه اشتباه نگیرید؛ حسن سابقه یعنی یک وکیل در زمینه مورد نظر تجربه موفق زیادی داشته باشد و پرونده‌های پیچیده و مهمی را به سرانجام رسانده باشد. در واقع مطمئن‌ترین راه برای شناسایی بهترین وکیل خانواده و آگاهی از میزان تجربه، تخصص و دانش او این است که میزان موفقیت وی در پرونده‌های قبلی او در همین زمینه را بررسی کنید.

وکیلی که در زمینه کاری شما تجربه‌های موفق زیادی دارد، به راحتی و بدون پیچیدگی مسائل را پیگیری می‌کند و دچار بن بست نمی‌شود.

همچنین از آنجایی که وکیل خانوادگی با مسائل خانوادگی افراد درگیر می‌شود، باید رازدار و منسف باشد و با وجدان کاری خود مسائل حرفه‌ای را از خانوادگی جدا کند. تنها در این صورت است که شما می‌توانید هم به حق خود برسید و هم امنیت و محیط خصوصی خود را حفظ کنید.

رعایت انصاف
وکیل متخصص در این زمینه باید عدالت و انصاف را به خوبی رعایت کند و به خصوص در پرونده‌های خانوادگی بیشتر سعی کند صلح را ایجاد کند. موفقیت در پرونده بسیار با ارزش است اما مهم این است که همراه با آن کرامت شما و خانواده‌تان نیز به خوبی حفظ شود. وکیل می‌تواند با جدا کردن مسائل حرفه‌ای از مسائل شخصی و همچنین رعایت اصول اخلاقی تا حد زیادی در این امر به شما کمک کند.

وظایف وکیل خانواده
در قسمت‌های قبل بیشتر به تعریف وکیل خانواده و کاربردهای آن اشاره کردیم اما در این بخش قصد داریم وظایفی را که این وکیل ممکن است داشته باشد بررسی کنیم. به طور کُلی وظایف یک وکیل دعاوی خانوادگی در دو بعد حقوقی و اخلاقی بررسی می‌شود که اگر وکیل به خوبی به وظایف خود در هر دوی این ابعاد توجه کند، بهترین وکیل خانواده محسوب می‌شود.

در بعد حقوقی نخستین وظیفه این وکیل این است که به صورت تخصصی در این زمینه تجربه داشته باشد و از موکل خود در دادگاه دفاع کند. وکیل باید انتظارات و نیازهای موکل خود را بررسی کند و با توجه به آنها هر اقدامی که لازم است، مثل طرح دادخواست، شکایتنامه یا حضور در دادگاه و دادن مشورت به وی را بر عهده بگیرد. پیگیری پرونده خانوادگی ممکن است دشوار باشد و وکیل باید از پس این دشواری به خوبی بر آید.
همچنین وکیل باید به تمام سوالات تخصصی و ابهامات موکل خود در زودترین زمان ممکن پاسخ بدهد و راه‌حل‌های منطقی ممکن را در اختیار او قرار دهد. یک وکیل امور خانواده جسارت و شجاعت کافی را دارد و تا زمان کسب نتیجه راضی‌کننده برای موکل خود، به پیگیری و استفاده از علم و تجربه خود ادامه می‌دهد.
ضمناً در بعد اخلاقی نیز وکیل خانواده تا حدی که قانون به او اجازه می‌دهد باید اسرار موکل خود را حفظ کند و از معامله کردن با طرف مقابل پرهیز کند. یک وکیل خوب می‌تواند از مسیر حقوقی و قضایی موفقیت را برای موکل خود کسب کند و نیازی به استفاده از راه‌های فرعی ندارد.
رعایت انصاف، حس دلسوزی و ادب نسبت به تمام افراد برای یک وکیل ضروری است. همچنین باید گفت که در امور خانوادگی وکیل باید حداکثر تلاش خود را برای ایجاد صلح بین طرفین و جلوگیری از تنش بین آنها صرف کند؛ چرا که معمولاً طرفین دعاوی با هم نسبت دارند و ایجاد صلح بین آنها بسیار کارآمدتر و راحت‌تر است.
 
توصیه می‌کنیم قبل از انتخاب وکیل خانواده و یا وکیل مهریه با موسسه حقوقی میعاد عدالت با مدیریت محمدرضا دهقان 09124069602 تماس بگیرید.
 
برچسب‌ها: ,

استفاده از رنگ های گرم برای نقاشی منزل

 با یک سری دیگر از مقالات رایاکو با شما هستیم تا درباره رنگ گرم و استفاده آن در منزل با شما صحبت کنیم پس با ما همراه باشید.

رنگ‌ها در تمام جنبه‌های زندگی حضور دارند و زندگی انسان بدون آن‌ها غیرممکن است. رنگ‌ها سلامت جسمی و روانی ما را تحت تاثیر قرار می‌دهند. احساس آرامشی که در یک جنگل سرسبز  یا کنار دریا تجربه می‌کنید تا حدی به حضور رنگ‌ها بستگی دارد.

رنگ‌ها در دکوراسیون داخلی منزل ایرانی هم نقش دارند. به جرات می‌توان گفت رنگ آمیزی منزل یکی از راحت‌ترین کارهایی است که می‌توان برای تغییر دکوراسیون انجام داد و حس و حال متفاوتی به فضا بخشید. در این مقاله قصد داریم در مورد انواع رنگ‌ها صحبت کرده و سپس به نقاشی منزل با رنگ های گرم بپردازیم.

 رنگ‌های اصلی و فرعی

تمام رنگ‌هایی که در اطراف خود می‌بینیم از ترکیب سه رنگ اصلی آبی، قرمز و زرد به وجود می‌آیند. این رنگ‌ها به خودی خود وجود دارند. به عبارت دیگر، هیچ رنگ دیگری در ایجاد آن‌ها نقش نداشته است.

با ترکیب رنگ‌های اصلی و فرعی، رنگ‌های دیگر خلق می‌شوند. سه رنگ سبز، نارنجی و بنقش رنگ‌های فرعی نامیده می‌شوند که از ترکیب یک رنگ اصلی با یک رنگ فرعی تولید شده‌اند.

رنگ ‌های گرم، سرد و خنثی

رنگ‌ها نه تنها به اصلی و فرعی تقیسم می‌شوند بلکه یک دسته‌بندی دیگر شامل رنگ های گرم، سرد و خنثی را هم تشکیل می‌دهند.

زرد، نارنجی و قرمز از رنگ های گرم محسوب می‌شود. نقاشی با رنگ های گرم باعث نشاط و هیجان شده و فشارخون و ضربان قلب را بالا می‌برد.

رنگ‌های سرد مثل سبز، آبی و بنفش با آرامش و سکوت ارتباط تنگاتنگی دارند. این رنگ‌ها به فرد حس آرامش بخشیده و از طرف دیگر دمای بدن و ضربان قلب را کاهش می‌دهند.

بین این دو گروه، رنگ‌های خنثی قرار دارند که شامل سفید، مشکی و خاکستری هستند. این رنگ‌ها نه حس گرما و نه حس سرما را انتقال می‌دهند و می‌توان از آن‌ها بدون محدودیت در نقاشی و فضای داخلی استفاده کرد.

انواع رنگ‌های مناسب برای سازه ها

گرچه امروزه گزینه‌های مختلفی برای پوشش دیوارها وجود دارد اما رنگ همچنان جایگاه خود را در این زمینه حفظ کرده است. انواع ترکیب رنگهای ساختمانی وجود دارند که به صورت زیر تقسیم‌بندی می‌شوند:

رنگ پلاستیک: یکی از قدیمی‌ترین رنگ‌ها است که به آسانی اجرا و به سرعت خشک می‌شود. اما قابل شستشو نیست و نمی‌توان از آن برای نرده و پنجره استفاده کرد.

رنگ روغنی: از این رنگ می‌توان برای فضاهای داخلی و خارجی استفاده کرد. سه نوع رنگ روغنی مات، نیمه مات و براق وجود دارد. یکی از خصوصیات رنگ مات این است که استفاده از آن روی سطوح ناهموار ایرادات دیوار را نمایان نمی‌کند.

رنگ اکرلیک: در سه نوع مات، نیمه مات و براق تولید می‌شود. این محصول از قدرت پوشانندگی خوبی برخوردار است و می‌توان از آن برای سطوح مختلف استفاده کرد.

رنگ بلکا: در این رنگ از الیاف سلولزی استفاده شده است. بلکا قابل شستشو نیست اما به دلیل شباهتی که به کاغذ دیواری دارد می‌تواند ایرادات روی دیوار را بپوشاند.

رنگ نانو: این محصولات از کیفیت بالایی برخوردار هستند. رنگ‌های نانو ضد آب و ضد باکتری بوده و به راحتی ترمیم می‌شوند.

رنگ مولتی‌کالر: بر روی تمام سطوح قابل اجرا هستند و به صورت رگه‌هایی از رنگ‌های مختلف مشاهده می‌شوند. این رنگ‌ها ذرات معلق و دوده را جذب نمی‌کنند و از آن‌ها می‌توان برای مکان‌های شلوغ استفاده کرد.

رنگ کنیتکس (چرم نما): پوششی برجسته را بر  روی سطوح ایجاد می‌کنند. این نوع محصولات دوام بالایی دارند و در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم هستند.

نکاتی که باید در هنگام نقاشی منزل با رنگ های گرم در نظر بگیرید.

بیشتر بخوانید: رنگ نمای خارجی ساختمان

در گذشته فقط از سفید و کرم برای رنگ‌آمیزی استفاده می‌شد. اما در حال حاضر طیف وسیع‌تری از رنگ‌ها در فضای داخلی بکار می‌روند که اگر به درستی انتخاب شوند می‌توانند در زیبایی فضا نقش چشمگیری داشته باشند. به همین دلیل، انتخاب رنگ برای ساختمان‌ها از اهمیت زیادی برخوردار است. 

رنگ های گرم یادآور آتش و خورشید هستند و‌ استفاده از آن‌ها برای نقاشی دیوارها فاصله را نزدیک‌تر نشان می‌دهد. به همین دلیل، نقاشی منزل با رنگ های گرم مناسب فضاهای بزرگ است.

رنگ های گرم باعث ایجاد روشنایی و گرمای بیشتر در اتاق‌های تاریک می‌شوند. در فضاهای کوچک یا فاقد نور طبیعی نقاشی با ترکیب رنگ های سرد و گرم توصیه می‌شود تا فضا پرنورتر و دلبازتر به نظر برسد.

افرادی که روحیه آرام دارند بهتر است از این رنگ‌ها کمتر در کوراسیون استفاده کنند.

چون رنگ های گرم پرانرژی هستند و به محیط هیجان بیشتری می‌بخشند.

از زرد باید در کنار سایر رنگ‌ها استفاده کرد. چون این رنگ به تنهایی حس خشونت را ایجاد می‌کند. استفاده از رنگ زرد در اتاق غذاخوری اشتها را تحریک می‌کند. رنگ کرم نباتی به مطالعه کمک می‌کند و برای اتاق کودکان و نوجوانان مناسب است.

نارنجی برای منزل سالمندان مناسب است و افسردگی و کج‌خلقی را کاهش می‌دهد. این رنگ در مکان‌های پر رفت و آمد به بهبود رفتارهای  اجتماعی کمک می‌کند.

از قرمز نباید به تنهایی برای رنگ‌آمیزی استفاده کرد. این رنگ برای اتاق خواب مناسب نیست. چون مانع آرامش و  خواب راحت می‌شود. 

برای کسب اطلاعات بیشتر درباره نقاشی ساختمان با غلطک وارد سایت رایاکو شوید.

 

برچسب‌ها: ,

آشنایی با خدمات و محصولات اخوان

 محصولات اخوان سابقه طولانی در منازل ایرانی دارند و می‌توان گفت یکی از اولین انتخاب خانواده‌های ایرانی برای خرید لوازم خانگی همین محصولات است. اخوان از جمله واحدهای طولانی معتبر در ایران است که محصولات تولیدی خود را با بالاترین کیفیت و کمترین قیمت ارائه می‌کند. به طوری که در یک دهه گذشته حتی محصولات اروپایی نیز نتوانسته‌اند از نظر کیفیت و قیمت با این محصولات رقابت کنند. شایسته ذکر است که تمام کالاهای شرکت اخوان گارانتی معتبر داشته و خدمات پس از فروش خود را مستقیماً از نمایندگی اخوان دریافت می‌کنند.

 
خدمات اخوان
از ویژگی‌های بارز شرکت اخوان می‌توان به تنوع کالاها، خدمات اخوان و قیمت محصولات اخوان اشاره کرد که در نوع خود بی‌نظیر است. سازه کالا به عنوان نمایندگی اخوان ، با ارائه باکیفیت‌ترین خدمات پس از فروش در خدمت شماست. سازه کالا با ارائه خدمات اخوان به صورت منحصر به فرد، باعث می‌شود رضایت بیشتری از خرید خود داشته باشید. بنابراین برای دریافت مشاوره یا سفارش محصولات کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید. در ادامه با ما همراه باشید تا به طور مفصل به بخشی از محصولات و خدمات اخوان بپردازیم.
 
انواع محصولات اخوان
اگر به نمایندگی اخوان یا شرکت‌های فروشنده محصولات اخوان مراجعه کرده باشید، تنوع بالایی از محصولات مختلف را مشاهده می‌کنید. برخی از این محصولات شامل:
 
شیر آلات اخوان
شرکت اخوان عرضه کننده بهترین و با کیفیت‌ترین شیرآلات آشپزخانه، حمام، توالت و … است و از به‌روزترین طراحی‌ها برای ساخت آنها استفاده می‌کند. شیرآلات اخوان درخشندگی بالایی داشته و دوام بی‌نظیری دارند که به طور حتم از زنگ زدگی مجاور آب جلوگیری می‌کند. این شیرآلات از بهترین قطعات روز دنیا استفاده می‌کنند و علاوه بر ظاهر فوق العاده‌ای که دارند، از نظر فنی نیز ایده آل هستند. این محصولات اخوان آن قدر متنوع‌اند که به راحتی می‌توان یکی از آنها را مطابق با هر سلیقه‌ای انتخاب کرد.
 
هود اخوان
یکی دیگر از محصولات اخوان که بسیار پرطرفدار نیز هست، هود است. هودهای اخوان طراحی منحصر به فردی دارند و از متریال‌ متنوعی مثل شیشه،‌ استیل و چوب ساخته می‌شوند. در تمام این محصولات ویژگی‌های ایده آلی مثل درخشندگی، مکش بالا، دوام مناسب، صدای کم و کاربری آسان دیده می‌شود. اما ویژگی منحصر به فرد این محصولات همان صدای کم آنهاست که باعث می‌شود هر کسی متوجه روشن بودن آنها نشود.
 
اجاق گاز اخوان
شرکت اخوان مدل‌های با کیفیت و استاندارد اجاق گاز را نیز در کنار دیگر محصولات خود ارائه می‌کند. اجاق گازهای تولید شده توسط این شرکت در انواع مختلف رومیزی، مبله‌ای و صفحه‌ای تولید می‌شود و هر کدام از آن ها ویژگی‌های خاص خود را دارند. اما ویژگی مشترک اجاق گازهای اخوان مقاومت بالا در برابر ضربه و حرارت است.
 
اجاق گازهای اخوان بالاترین راندمان حرارتی را در میان محصولات موجود در بازار دارند و از طراحی زیبایی برخوردارند. به طوری که شما با داشتن هر کابینتی، می‌توانید گاز اخوان را نصب کنید و دکوراسیون آشپزخانه خود را بهبود بخشید. شما با خرید اجاق گاز و هود اخوان در کنار یک دیگر می‌توانید لذت استفاده از محصولات با کیفیت و با دوام را تجربه کنید و از قیمت محصولات اخوان لذت ببرید.
 
سینک اخوان
سینک ظرفشویی اخوان یکی از ترندهای بازار سینک است و کسی نیست که تاکنون در مورد کیفیت این محصولات چیزی نشنیده باشد. سینک‌های توکار و روکار اخوان با بهترین کیفیت تولید می‌شوند و به مشتریان عرضه می‌گردند.
 
این سینک‌ها از متریال متنوعی مثل گرانیت، شیشه و استیل ساخته می‌شوند و ویژگی‌ آنها خاصیت ضدخش بودن و ضد لک بودن است. اغلب سینک‌های اخوان از مزایایی مثل جا مایعی، سبد آبکش، سیفون، تخته گوشت و … بهره می‌برند و حداکثر آسایش را برای شما فراهم می‌کنند.
 
فر توکار اخوان
به طور کُلی فرهای اخوان بسیار معروف و محبوب‌اند اما فر توکار اخوان نسبت به سایر انواع از مزایای بیشتری برخوردار است. شرکت اخوان برای ساخت این محصولات از بالاترین سطوح تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند و تنوع بالایی از جنس و رنگ را در آنها عرضه می‌کند.
 
قیمت محصولات اخوان
قیمت محصولات اخوان تا حد زیادی به نوع و مدل آن محصول بستگی دارد. اما باید گفت که قیمت محصولات اخوان نسبت به سایر محصولات موجود در بازار، بسیار به‌صرفه‌تر است؛ به طوری که قیمت این کالاها در نمایندگی سازه کالا نسبت به محصولات خارجی که کیفیت کمتری نیز دارند اصلا قابل مقایسه نیست. در صورت لزوم می توانید لیست قیمت محصولات اخوان را از کارشناسان ما درخواست کنید.
 
نمایندگی اخوان
برای اینکه از ظاهر شیک محصولات این شرکت بهره ببرید تنها کافی است به یک نمایندگی اخوان مراجعه کنید و خودتان از نزدیک کیفیت محصولات را بررسی کنید. در این نمایندگی‌ها شما می‌توانید هود را روشن کرده و با خیال آسوده خرید کنید. شما عزیزان می‌توانید برای آگاهی از لیست قیمت محصولات اخوان و یا دریافت مشاوره رایگان، با شماره تماس درج شده در بخش تماس با ما ارتباط برقرار کنید.
 
سازه کالا به عنوان معتبرترین نمایندگی اخوان، عرضه کننده انواع خدمات پس از فروش و گارانتی طولانی مدت است که نگهداری محصولات را برای شما آسان‌تر می‌کند.
برچسب‌ها: ,

با سه نکته درباره طراحی داخلی آشپزخانه آشنا شوید

 در این مقاله، از سری مقالات رایاکو همراه باشید تا با طراحی داخلی آشپزخانه در سال جدید آشنا شوید.

آشپزخانه‌ها طی چند دهه بسیار تغییر کرده‌اند، پس برنامه‌ریزی برای بازسازی و یا طراحی داخلی آشپزخانه‌ تان بسیار مهم است. پیشرفت‌های فناوری و تغییر جنبش‌های اجتماعی در ظهور آشپزخانه مدرن نقش بسزایی داشته است. تمرکز بسیار بیشتری روی خانه‌های برونگرا وجود دارد که به آشپزخانه ارتباط زیادی دارد؛ زیرا در آشپزخانه، همه می‌توانند در کنار هم باشند. مانند همه ترندهای طراحی مدرن، همانطور که نور طبیعی به به یک جنبه اساسی از نمای کلی و عملکرد فضای آشپزخانه تبدیل شده است، سبک‌های تمیز و ساده هم به سبک مورد علاقه صاحبان خانه‌ها تبدیل شده اند.
 
رنگ کابینت‌ها
رنگ‌های تیره بالاخره به کار می‌آیند و سفید کم کم از آشپزخانه‌ها خارج می‌شود!
اگرچه کابینت‌های سفید یک ظاهر کلاسیک ایجاد می‌کنند که تقریباً در هر نوع سبک آشپزخانه قابل استفاده است، اما این رنگ کابینت به آرامی دارد از دور خارج می‌شود! انتظار می‌رود که رنگ سفید در طول سال 2020 محبوبیت خود را از دست بدهد. همچنین انتظار می‌رود جزیره‌های آشپزخانه‌ها در انواع رنگ‌های مختلف و یا رنگ‌های لکه‌ای چوب دیده شوند.
 
این سایه‌های رنگی جدید در رنگ‌های آبی و سبز بیشترین محبوبیت را دارند. علاوه بر این رنگ‌های الهام گرفته از طبیعت که رنگ‌هایی خنثی هستند، یک پالت رنگ دیگر جود دارد که راه خود را به داخل آشپزخانه باز می‌کند- رنگ‌های تیره درخشان مانند سیاه، آبی دریایی، سبز زمردی و حتی آلبالویی. این مسئله شما را شگفت زده می‌کند که کابینت‌های تیره برای آشپزخانه چقدر می‌توانند با ایجاد نمای چشمگیر و مجلل فضای داخلی آشپزخانه را بهبود بخشند.
 
سادگی در طرح‌، مصالح و بافت‌
در حالی که سبک‌هایی مانند خانه‌های مزرعه و مدرن قرن نوزده هنوز محبوبیت دارند، صاحبان خانه دیگر در زیبایی‌شناسی کلی، طرح‌ها و مصالح آشپزخانه‌ها بیشتر به دنبال سادگی هستند.
 
کابینت‌های ذخیره‌سازی مواد غذایی
یکی از بزرگترین مشکلاتی که همه با کابینت آشپزخانه دارند، اتلاف فضای غیر ضروری است.
 
برچسب‌ها: ,

ویژگی و مهارت های بهترین وکیل کیفری

این مقاله از سری مقالات مجله حقوقی دفتر وکالت میعاد عدالت انتخاب شده است. با ما همراه باشید تا درباره بهترین وکیل کیفری و ویژگی هایی که باید داشته باشد آشنا شویم.

جرائم کیفری چگونه‌اند؟

جرائم کیفری ممکن است شامل جرم‌های زیادی باشند که هر کدام می‌توانند به تنهایی افراد زیادی را درگیر کنند. برخی از جرائم کیفری شامل خیانت در امانت، قتل، کلاهبرداری، تهدید و توهین، دیه، ضرب و جرح، آدم ربایی، مزاحمت تلفنی، تجاوز به عنف، سرقت، انتقال مال غیر و … هستند که البته بسیاری از موارد آنها را ذکر نکردیم.

بهترین وکیل کیفری

وکیل دعاوی کیفری می‌تواند در زمینه استحقاق حق افرادی که با جرم‌های این چنینی درگیر هستند و همچنین تنظیم یک شکایت نامه با کیفیت به افراد کمک کند.

در یک پرونده قتل قطعاً هر وکیلی نمی‌تواند پرونده را پیش ببرد و این کار باید توسط فردی حرفه‌ای و با تجربه صورت گیرد. تقریبا تمام جرائم کیفری حساس‌اند و اثبات جرم یا برائت از جرم برای کسی که حق با اوست، تا حد زیادی به انتخاب وکیل بستگی دارد. در بخش‌های بعدی سعی می‌کنیم حتما به روش‌های درست انتخاب وکیل اشاره کنیم.

برای دریافت مشاوره و پیشنهاد مجرب‌ترین و بهترین وکیل کیفری در تهران می‌توانید با شماره تماس موسسه حقوقی میعاد عدالت 09124069602 تماس حاصل فرمایید.

ویژگی‌های وکیل کیفری خوب

برای انتخاب وکیل مناسب برای پرونده‌های کیفری بهتر است یک وکیل کیفری خوب که در این زمینه تخصص و تجربه لازم را دارد انتخاب کنید. این وکلا با قوانین مربوط به این پرونده‌ها و با تمام پروسه‌های این چنینی آشنا هستند.

اما اینکه تنها به نوع وکیل توجه کنید کافی نیست و بهتر است با توجه به ویژگی‌های او وکیل مناسب را انتخاب کنید. ویژگی‌های یک وکیل دادگستری خوب در این زمینه می‌توانند شامل موارد زیر باشند:

وقت شناس بودن

اغلب پرونده‌های کیفری محدودیت زمانی دارند و وقت شناس بودن در آنها بسیار مهم است. یک وکیل کیفری مناسب باید وقت شناس بودن و در حداقل زمان به دنبال نتیجه گیری باشد. شما می‌توانید وقت شناس بودن وکیل را حتی از زبان بدن و در اولین ملاقات با او تشخیص بدهید. در غیر این صورت ممکن است با مشکلات زیادی در حین دادرسی مواجه شوید.

تسلط بر تکنیک‌های روانشناسی ضروری

معمولا وکلای متبحر با استفاده از تخصص و تجربه خود می‌توانند از علم روانشناسی به نفع موکل خود استفاده کنند. این علم با کاربرد در سایر مسائل می‌تواند آنها را حل کند. وکیل با استفاده از تکنیک‌های روانشناسی می‌تواند بر روی افراد تاثیر بگذارد و بیشتر آنها را اقناع کند.

شناخت بر پزشکی قانونی

در بسیاری از موارد کیفری لازم است پزشکی قانونی نیز با شما همکاری کند. یک وکیل دادگستری خوب اطلاعات لازم در مورد پزشکی قانونی را دارد و می‌تواند با استفاده از آنها خطاها و ایرادات احتمالی را رفع کند و پروسه‌های مربوط به این نهاد را به خوبی طی کند.

دانش و تخصص بالا

وکیلی که در زمینه کاری شما (پرونده‌های کیفری) اطلاعات جامع و به‌روزی داشته باشد، بسیار بیشتر می‌تواند به شما کمک کند. در پرونده‌های کیفری ممکن است مسائل زیادی مثل شناسایی اثر انگشت، جعل اسناد و … پیش بیاید که وکیل باید در این زمینه نیز اطلاعات و تجربه کافی داشته باشد.

 به طور کُلی اگر وکیل مورد نظر شما در زمینه مورد نظر سابقه موفق داشته باشد، یعنی تمام این مراحل را از قبل طی کرده و موفقیت بیشتری نسیب شما می‌کند.

وکیل دعاوی کیفری چه وظایفی دارد؟

اگر قصد دارید دعوی کیفری خود را در دادگاه مطرح کنید باید یک وکیل کیفری عالی انتخاب کنید. طرح درست دعوی بسیار مهم است و وکیل باید از ابتدا به تنظیم شکواییه و همچنین طرح دعوی به شما کمک کند و با استفاده از مدارک موجود به شما کمک کند.

 وظایف وکیل کیفری

وکیل باید تمام امور مربوط به موکل و حضور در دادگاه و اثبات دعوی شما را بر عهده بگیرد. در چنین پرونده‌های کیفری که ممکن است شما در آنها ادعا داشته باشید، معمولاً یکبار می‌توانید دعوی خود را مطرح کنید. بنابراین بسیار مهم است که وکیل شما از این یک فرصت به خوبی استفاده کند.

وظیفه وکیل این است که تمام اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار دهد و کارهای مربوط به دادرسی را پیگیری کند. همچنین نامه‌ها و درخواست‌هایی که به دادگاه ارائه می‌کنید با توسط وکیل نوشته یا حداقل بررسی شود. در غیر این صورت ممکن است شما به حق خود نرسید و حتی علاوه بر این هزینه دادرسی برای شما افزایش یابد.

بهترین وکیل کیفری تهران

همانطور که تا کنون دانستید، وکیل کیفری یکی از حساس‌ترین و مهم‌ترین وکیل‌های دادگستری محسوب می‌شود که موفقیت در پرونده‌ها به تخصص و تجربه وی بستگی دارد. وکیلی که تجربه بیشتری در زمینه کاری مورد نظر داشته باشد به راحتی می‌تواند بهتر عمل کند؛ البته تجربه تنها شانس موفقیت را افزایش می‌دهد و هستند کسانی که تجربه کافی نیز دارند اما در پرونده خود شکست می‌خورند. بنابراین انتخاب وکیل کارآزموده بسیار موثر است.

بهترین وکیل دعاوی کیفری می‌تواند از مهارت خود برای موفقیت شما در جریان پرونده استفاده کند. از جمله‌ مهارت‌های تاثیر گذار، می‌توان به احاطه بر موضوع پرونده و قدرت کلام اشاره کرد که باعث افزایش سهولت در پیشرفت پرونده شود.

هزینه وکیل کیفری چگونه است؟

طبق قانون مصوب سال 1385 حق الوکاله وکلا به مقدار مشخصی تعیین شده است که این حق الوکاله بنا به توافق طرفین می‌تواند متفاوت باشد که البته معمولا متفاوت نیز هست. از آنجایی که هزینه وکیل کیفری نسبت به سایر وکلا بیشتر است، توصیه می‌کنیم حتما قرارداد مناسب و محکمی را قبل از شروع کار با وکیل خود ببندید تا دچار مشکل نشوید.

توجه داشته باشید که با هزینه کم نیز می‌توانید یک وکیل کیفری خوب اختیار کنید و لازم نیست حتما مبلغ کلانی بابت این مسئله پرداخت کنید. البته باید گفت که انتظار نداشته باشید با هزینه جزئی بتوانید بهترین وکیل دادگستری تهران را اختیار کنید.

شماره وکیل کیفری عالی در تهران

تا اینجا در مورد ویژگی‌های وکیل کیفری و نحوه درست انتخاب این وکیل اشاره کردیم. اما باید گفت که برای داشتن یک وکیل مناسب حتما به مشاوره احتیاج داریم و در اغلب موارد نیز فرصت اشتباه در انتخاب نداریم. از این رو موسسه حقوقی میعاد عدالت فرصتی را برای شما فراهم آورده تا بتوانید به راحتی وکیل تضمینی کیفری مناسب را که تخصص و درست کار بودن وی تضمین شده است را بشناسید.

موسسه میعاد عدالت سال‌ها تجربه پرونده‌های حقوقی دشوار را داشته و هزاران موکل خود را راضی رهسپار کرده است. این موسسه با بهترین وکلای کیفری تهران همکاری می‌کند و وکیل مناسب را متناسب با پرونده شما معرفی می‌کند. برای مشاوره با وکیل کیفری، وکیل انحصار وراثت ، وکیل خانواده و سایر حوزه های حقوقی حتما با ما تماس بگیرید.

برچسب‌ها: ,

آشنایی با وظایف وکیل پایه یک دادگستری

با یکی دیگر از سری مقالات دفتر وکالت میعاد عدالت با شما هستیم. در این مقاله می خواهیم درباره وظایف وکیل پایه یک دادگستری با شما صحبت کنیم. پس در ادامه با ما همراه باشید.

به طور کُلی وکیل کسی است که بعد از عقد قرارداد وکالت از طرف فردی دیگر، به انجام کاری مامور می‌شود. شما با اختیار یک وکیل او را به عنوان نماینده کاری خود معرفی می‌کنید و مسئولیت‌های مشخصی را به او می‌سپارید. فردی که یک وکیل انتخاب می‌کند، می‌تواند یک فرد حقیقی یا حقوقی (مثل یک شرکت) باشد. اما سوال اصلی این است که وکیل پایه یک دادگستری کیست؟ احتمالاً بعد از اینکه یک مشکل حقوقی یا قضایی در شهر تهران برایتان پیش آمد به عنوان اولین پیشنهاد سعی می‌کنید یک وکیل در تهران انتخاب کنید.
 
وکیل پایه یک دادگستری
در مورد وکیل پایه یک دادگستری باید گفت که افرادی که در رشته حقوق، فقه یا حوزه تحصیل می‌کنند، برای اینکه بتوانند وکیل شوند در آزمون وکالت شرکت می‌کنند. سپس فرد با قبولی در آزمون وکالت وکلای دادگستری، پروانه وکالت دریافت می‌کند و به عنوان کارآموز تحت نظر کانون وکلا فعالیت می‌کند.
 
پس از دوره کارآموزی، فرد ملزم است در یک آزمون به نام آزمون نهایی کانون وکلا شرکت کند و بعد از قبولی در تمام مراحل آن، به عنوان وکیل پایه یک دادگستری معرفی می‌شوند و پروانه وکالت دریافت می‌کند. بنابراین فردی که وکیل پایه یک دادگستری فعالیت می‌کند، از آزمون‌های سخت و زیادی به خوبی عبور کرده و در دوره کارآموزی تجربه کسب کرده است.
 
وکیل پایه یک دادگستری در تهران
برخی از افرادی که مشکل حقوقی خاصی دارند سعی می‌کنند حتما با یک وکیل پایه یک دادگستری در تهران مشورت کنند. مشاوره با وکیل می‌تواند با اهداف مختلفی شامل موارد زیر انجام شود:
 
برخی از افراد ممکن است برای اختیار وکیل توانایی مالی کافی نداشته باشند و نتوانند از این طریق مستقیماً پرونده حقوقی خود را پیگیری کنند. بنابراین این افراد ترجیح می‌دهند با مشاوره با یک وکیل پایه یک دادگستری اطلاعات و نکات لازم در مورد پرونده حقوقی خود را دریافت کنند و شانس خود را افزایش دهند.
برخی ممکن است با پرونده قضایی به مشکل نخورده باشند و تنها برای اطلاع از روند آتی خود با وکیل مشورت کنند. برای مثال افرادی که قصد تاسیس یک شرکت را دارند یا مایل‌اند یک نمایندگی در خارج از کشور احداث کنند، در این مورد با وکیل پایه یک دادگستری مشورت می‌کنند.
برخی از افراد نیز تنها برای انتخاب وکیل در تهران ، اقدام به مشاوره با وکیل پایه یک می‌نمایند. این افراد با انجام مشاوره کلیات پرونده قضایی خود را از وکیل می‌پرسند و بعد از توافق با وکیل مورد نظر، با او قرارداد می‌بندند و پیگیری پرونده خود را به او می‌سپارند.
 
وظایف وکیل پایه یک دادگستری
وظایف وکیل پایه یک دادگستری در یک آیین نامه اجرایی لایحه قانون استقلال کانون وکلای دادگستری به تصویب رسیده است و در ماده 76 خود به تمام این وظایف اشاره کرده است. به موجب این ماده وظایف مهم وکیل پایه یک شامل:
 
وکیل پایه یک دادگستری موظف است قبل از طرح دعوا یا شکواییه برای موکل خود، در طی مراحل دادرسی و پس از آن در جهت ایجاد صلح و سازش میان طرفین دعوا تلاش کند.
وکیل باید متن وکالت نامه و قرارداد مالی با موکل خود را به صورت دقیق و با وضوح کامل عقد کند یک نسخه را به موکل خود تحویل دهد.
وکیل باید در مقابل تمام اسناد و مدارکی که از موکل دریافت می‌کند به او رسید بدهد.
وکیل باید از قبول کردن هرگونه سند یا وجه نقد به جزء مبلغ ذکر شده در قرارداد پرهیز کند.
وکیل موظف است پس از عقد قرارداد وکالت با موکل خود، دادخواست، شکواییه و لوایح مربوط به پرونده را تنظیم کند و جز در موارد عذر موجه عدم حضور در جلسه دادگاه، در جلسات دادخواهی شرکت کند و در حد متعارف پرونده حقوقی موکل خود را پیگیری کند.
وکیل باید تمام ابلاغیه‌های مربوط به پرونده که از سوی مراجع قضایی یا ... می‌رسد را در موعد قانونی دریافت، مشاهده و موکل خود را مطلع کند.
 
برچسب‌ها: ,

بررسی رشته مشاوره املاک Realestate و بازار کار آن در کانادا

 با بررسی رشته Realestate و بازار کار آن در کانادا به شما خواهیم گفت، چرا این رشته می‌تواند بسیار برایتان پولساز باشد. صنعت املاک و مستغلات یک صنعت چندتریلیون دلاری است که میلیونها شغل در کشورهای مختلف از جمله کانادا ایجاد کرده است.

حرفه املاک شامل مجموعه‌ای متنوع از گزینه‌های شغلی با زمینه‌های مختلف برای پیشرفت است. در ادامه بیشتر درباره رشته Realestate و بازار کار آن در کانادا بخوانید. در صورتی که می خواهید شرایط اخذ اقامت کانادا را بخوانید وارد لینک شوید.

چرا تحصیل در رشته Realestate در کانادا؟
متخصصان املاک مورد تقاضا هستند
مطمئن باشید، سرمایه‌گذاری تحصیلی شما در این رشته به احتمال زیاد نتیجه می‌دهد، زیرا متخصصان واجد شرایط و آموزش‌دیده در زمینه املاک همواره موردتقاضا هستند. مردم همیشه در جستجوی خرید خانه بزرگتر یا جابجایی هستند، بنابراین به کارگزاران املاک و نمایندگی‌های فروش مراجعه می‌کنند. کارفرمایان نیز همیشه به دنبال متخصصان باانگیزه و بااستعداد در زمینه املاک هستند.
چشم‌انداز شغلی و حقوق بالا
فارغ‌التحصیلان رشته Realestate در کانادا در انواع مشاغل، از کارگزاران و مشاوران املاک گرفته تا توسعه‌دهندگان املاک، ارزیابان، مدیران املاک، صدور مجوز و آموزش و تامین مالی املاک و مستغلات شرکت مشغول به کار می‌شوند. به طور کلی، حقوق این موقعیت ها بسته به آموزش، سطح مهارت، مدرک و تجربه افراد متفاوت است. اگر مدرک املاک و مستغلات داشته باشید با حقوق بالاتری وارد این صنعت می‌شوید.

اطلاعات زیادی درباره قوانین خواهید یافت
کار در املاک به این معنی است که شما باید دانش عملی خود را در مورد بهترین شیوه‌ها، به ویژه در مورد قانونی بودن کارگزاری فروش و خرید، به کار بگیرد. به عنوان مسئول تنظیم این معاملات، باید بدانید که چگونه از خود، مشتری و شرکتی که در آن کار می‌کنید در برابر دعوای قضایی محافظت کنید. حقوق مالکیت و مالیات دوره‌های مهمی هستند که باید بدانید.

به یک فرد حرفه‌ای تبدیل خواهید شد
به عنوان یک مشاور املاک، ممکن است خودتان را مستقل ببینید. ساعات کاری خود را تنظیم کنید، تصمیم بگیرید که چگونه زمان و اولویت‌های خود را مدیریت و شاید در خانه کار کنید. در واقع شما رئیس خود هستید، این دلیل بزرگی برای ورود افراد به این صنعت است.

زمان مسئله مهمی محسوب می‌شود، اما کار نیز انعطاف‌پذیر است. در عین حال شما به مردم کمک می‌کنید تا خانه‌های رویایی خود را پیدا کنند. به همین دلیل کار در املاک و مستغلات یکی از مشاغل بسیار پرطرفدار است.

تحصیل رشته مشاوره املاک در کانادا
شرایط تحصیل در رشته Realestate در کانادا
تحصیل در کانادا در رشته مشاوره املاک یا همان Realestate چه شرایطی دارد؟ در ابتدا لازم است بدانید که این رشته از زیرشاخه‌های علوم اقتصادی محسوب می‌شود. با تحصیل در این رشته در دانشگاه های کانادا ، دانشجویان درباره روش‌های مدیریت، اداره و فروش املاک اشخاص حقیقی و حقوقی، فروش سازماندهی شده، پیدا کردن مشتری و ارتباط با او و بسیاری موارد ضروری دیگر این صنعت آموزش می‌بینند.

با بررسی رشته Realestate و بازار کار آن در کانادا، مشاهده می‌کنید که شرایط به شرح زیر است:

– این رشته دارای چهار بخش اصلی بازاریابی و امور مالی، مستاجر و تصرف، تسهیلات املاک و مدیریت و ریسک‌های اقتصادی است.
– آموزش‌ها نیز در کالج‌ها و دانشگاه‌ها حول محور این موضوعات است.
– می‌توانید در مقاطع مختلف کالج، کارشناسی و کارشناسی ارشد در رشته Realestate در کانادا تحصیل کنید.
– مدرک زبان آیلتس یا تافل برای تحصیل در کانادا الزامی است. برای تحصیل در رشته Realestate در کانادا باید آیلتس 6 به بالا یا تافل 80 ارائه دهید. مشاوره املاک یک رشته ارتباطی است و مهارت زبانی بالایی نیاز دارد.
 
– طول مدت دوره‌ها به مقطع و همچنین مکان تحصیل شما بستگی دارد. برای نمونه طول دوره تحصیل کارشناسی رشته Realestate 4 سال و دوره‌های کالج هم 4 ترم است.
– برخی از بهترین کالج‌ ها و دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته مشاوره املاک شامل دانشگاه تورنتو، دانشگا بریتیش کلمبیا، دانشگاه پیرسون، دانشگاه یورک، کالج دورهام و غیره می‌شوند.

در چنین بازار کاری رقابتی ، جایی که همه سعی می کنند پیشرفت کنند و سریع پیشرفت کنند ، ممکن است بشنوید که افرادی گواهینامه یا مجوز دریافت می کنند و بلافاصله در مشاغل ابتدایی شروع می کنند. درست است که مجوز املاک سطح خاصی از تحصیلات و آمادگی را ارائه می دهد ، اما به طور فزاینده ای متخصصانی که واقعاً موفق می شوند دارای مدرک تحصیلی کامل املاک و مستغلات هستند.

دوره هایی که در یک برنامه تحصیلی گذرانده اید ممکن است شامل مدیریت کسب و کار ، امور مالی ، اقتصاد و بازاریابی باشد. هر کس باید تصمیم بگیرد که چگونه می تواند حرفه خود را شروع کند ، بنابراین در اینجا پنج دلیل وجود دارد که شما باید به مطالعه املاک بپردازید.

درآمد کار Realestate در کانادا چقدر است؟
متوسط حقوق و دستمزد مشاور املاک در کانادا سالانه 100،000 دلار یا 51.28 دلار در ساعت است. در بدو ورود به این صنعت حقوق از 75000 دلار در سال شروع می‌شود. این در حالی است که اکثر مشاوران باتجربه تا 110،495 دلار در سال نیز درآمد دارند.

درآمد یک مشاوره املاک در کانادا در بخش‌های مختلف این کشور متفاوت است. درآمد این افراد در برخی از مشهورترین مناطق کانادا به شرح زیر است:

– انتاریو: 100 هزار دلار در سال
– بریتیش کلمبیا: 92.500 دلار در سال
– آلبرتا: 87.500 دلار در سال
– کبک: 80 هزار دلار در سال

درآمد مشاغل مرتبط نیز به شرح زیر است:

– شریک: 74،548 دلار
– توسعه‌دهنده: 74،521 دلار
– مدیر بازار: 74100 دلار
– نماینده فروش: 43،141 دلار
– دستیار مدیر: 40،950 دلار
– سرپرست: 39،975 دلار

مراحل تبدیل شدن به یک مشاوره املاک در کانادا
برای اینکه به یک مشاور املاک در کانادا تبدیل شوید، باید مراحل زیر را پشت سر بگذارید:
– مدرک مشاوره املاک دریافت کنید.
– به یک آژانس کارگزاری ملحق شوید.
– برای دریافت مجوز اقدام و در آزمون مربوطه شرکت کنید.
– بیمه خطاهای املاک و مستغلات دریافت کنید.
– یک دوره حرفه‌ای را پشت سر بگذارید.
– اولین مشتریان خود را پیدا کنید.

دریافت مدرک Realestate
همانطور که در بالا اشاره شد، اولین قدم برای تبدیل شدن به یک مشاوره املاک در کانادا دریافت مدرک است. هر استانی در کانادا دوره‌های صدور گواهینامه خود را از طریق شوراهای املاک و مستغلات یا هیات‌های انجمن مجاز اعطا می‌کند. به عنوان مثال، بریتیش کلمبیا آموزش املاک و مستغلات را از طریق بخش املاک UBC Sauder ارائه می‌دهد.

هر استان گواهینامه آموزشی را به شیوه‌ای متفاوت از دیگر استان‌ها اداره می‌کند. در حالی که الزامات آموزشی، موسسات و دوره‌ها بین استان ها متفاوت است، اما الزامات اولیه صدور مجوز املاک در همه زمینه‌ها مطابقت دارد.
برچسب‌ها: ,

رفع مشکل بسته نشدن درب ساختمان

با یک سری دیگر از سری مقالات سایت آریا یراق صنعت با شما هستیم تا درباره راه حل مشکل بسته نشدن درب ساختمان با شما نکاتی را مطرح کنیم.
 
درب، یکی از عناصر مهم ساختمان محسوب می‌شود. به طوریکه، تمام ساختمان‌ها از وجود آن برخوردار بوده و نمی‌توان هیچ ساختمانی را بدون درب تصور کرد. یکی از مشکلاتی که امکان دارد به وجود آید، بسته نشدن درب ساختمان است که بسیاری از افراد با آن روبرو می‌شوند. 

ورودی تمام ساختمان‌‌های مسکونی و اداری به وسیله انواع درب‌‌ و انواع دستگیره درب ورودی محافظت می‌شود. درب امنیت محیط را افزایش داده و به حفظ حریم خصوصی شما کمک می‌کند. بنابراین، مشکلاتی که برای درب‌ها ایجاد می‌شوند بسیار مهم هستند. با ما همراه باشید تا با روش‌های حل مشکلات آشنا شوید.
 
راه حل مشکل بسته نشدن درب ساختمان
رایج‌ترین راه حل‌هایی که برای این مشکل وجود دارند به شرح زیر است:

اسپری کردن روغن به لولای درب:
یکی از روش‌هایی که می‌تواند به بسته شدن درب کمک کند، اسپری کردن روغن به لولا است. اگر درب به طور کامل بسته نشده و نیمه باز می‌ماند، روغن را به لولای درب اسپری کنید. سپس آن را چند بار باز و بسته کرده تا مشکل برطرف شود.

استفاده از رژ لب برای بررسی هم‌تراز بودن قفل و صفحه کلید:
هم‌تراز نبودن قفل و صفحه کلید، یکی از دلایل بسته نشدن درب ساختمان است. برای بررسی این مورد، رژ لب را به لبه‌های قفل و نوار چسب را روی صفحه قفل بزنید. درب ساختمان را باز و بسته کنید. اگر میان نقطه‌ای که رژ لب زده‌اید با سوراخ فاصله‌ای ایجاد شد، آن را اندازه‌گیری کنید. اگر فاصله‌ای وجود نداشت، این موضوع را بررسی کنید که آیا قفل به اندازه کافی داخل سوراخ رفته یا خیر.


روغن کاری قفل:
دو بار در سال قفل درب ساختمان را روغن بمالید تا از بروز مشکلات احتمالی جلوگیری کرده باشید. می‌توانید برای این کار از روغن‌های چند منظوره استفاده کنید. برای اینکه روغن فقط به کناره‌های قفل اسپری شود از یک نوار چسب استفاده کنید. سپس روغن اضافی را با دستمال پاک کنید. برای نرم کردن قفل درب می‌توانید از پودر گرافیت هم استفاده کنید.

هنگام بکارگیری این روش، به خاطر داشته باشید که بهتر است روغن‌ها را با هم مخلوط نکرده و همیشه از یک نوع روغن استفاده کنید.

حذف و تراشیدن رنگ‌های قدیمی:
اگر در اطراف قفل باقیمانده‌های رنگ‌های قدیمی وجود دارد، آن‌ها را با استفاده از چاقو بتراشید. اگر قفل قدیمی است و حتی بعد از تراشیدن رنگ‌های قدیمی گیر می‌کند باید آن را عوض کنید.

بررسی پیچ‌های لولا:
اگر قفل نسبت به صفحه آن خیلی بالا یا پایین است، از درست و محکم بسته شدن پیچ‌های لولا اطمینان حاصل کنید. در صورتیکه مشکل حل نشد، می‌توانید یکی از پیچ‌ها را باز کرده و محل قرارگیری آن را حدود هفت سانتی‌متر به سمت بالا یا پایین تغییر دهید.

بزرگتر کردن سوراخ قفل:
اگر قفل به سختی وارد سوراخ می‌شود یا اصلا وارد نمی‌شود، باید سوراخ آن را بزرگتر کنید. برای این کار از مته استفاده کرده و سپس به کمک سمباده کناره‌های سوراخ را صیقل دهید.

تعویض قفل:
گاهی اوقات، قفل به اندازه کافی از سوراخ بیرون نمی‌آید و در نتیجه نمی‌تواند درب را بسته نگه دارد. برای رفع این مشکل، یک صفحه قفل در امتداد اولی نصب  کنید. اگر نوع مشابه آن را پیدا نکردید، باید قفل درب را عوض کنید.

بسته نشدن درب ساختمان و ایجاد سر و صدا
وقتی درب ساختمان به خوبی بسته نمی‌شود مجبور هستید آن را با زور ببندید. این موضوع باعث ایجاد سر و صدا و در نتیجه آزار سایر ساکنان ساختمان می‌شود.

توصیه‌های زیر به رفع مشکل بسته نشدن درب و کاهش سر و صدا کمک می‌کنند:

اگر درب به سختی بسته می‌شود:
اگر درب پیچ و تاپ داشته باشد، فقط با هل دادن بسته می‌شود. درب را بسته و چک کنید که آیا از بالا تا پایین و از کناره‌ها به تمام چهارچوب برخورد می‌کند یا خیر. با این کار وجود پیچ و تاب در درب مشخص می‌شود.

درب‌های چوبی رطوبت را جذب می‌کنند. در نتیجه باد کرده و هنگام باز و بسته شدن گیر می‌کنند. برای اینکه درب به راحتی باز شود باید آن را رنگ کرده و صیقل دهید. اگر در زیر رنگ بتونه کاری کنید، ماندگاری رنگ بیشتر می‌شود.

اگر درب چفت نمی‌شود:
وقتی صفحه کلید بالاتر از پیچ قرار داشته باشد، درب کامل چفت نمی‌شود. این مشکل با سوهان کشیدن حل می‌شود. هنگام بستن درب به برخورد چفت پیچ به صفحه کلید روی چهارچوب توجه کنید. خطوطی که بر اثر برخورد روی چهارچوب ایجاد شده را پیدا کنید. سوراخ نزدیک صفحه کلید را سوهان زده تا اندازه سوراخ آن بزرگ‌تر شود. علاوه بر این، می‌توانید با استفاده از سوهان لبه‌های پیچ را گرد کنید تا چفت شود.
 
برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 6
بازدید ماه گذشته : 6
بازدید سال گذشته : 17
کل بازدید : 562