x تبلیغات
لوازم صنعتی

لوازم صنعتی

اینورتر چگونه کار می کند و کاربرد آن چیست؟

اینورتر نام های دیگری مانند موتور، درایو، کنترل سرعت موتور، درایو سرعت متغیر، درایو AC، درایو سرعت متغیر VFD و درایو کوچک دارد که همه آنها به یک دستگاه اشاره دارند. فروش اینورترها را می توان در بسیاری از لوازم خانگی و صنعتی با کمی حرکت انجام داد، مانند کولر، یخچال و ماشین لباسشویی، پمپ آب خانگی، آسانسور خانگی و صنعتی.

اینورتر چگونه کار می کند؟

اصطلاح "اینورتر" اغلب مترادف با دستگاهی است که می تواند برای تبدیل جریان مستقیم (DC) به جریان متناوب (AC) استفاده شود. اینورترها برق AC شهر را که 220 ولت با فرکانس 50 هرتز است به برق DC تبدیل می کنند. اما کار اصلی اینورتر زمانی است که این برق را به جریان متناوب AC اما با ولتاژ و فرکانس مورد نیاز و با توجه به کار الکتریکی مشتری تبدیل می کند.
هامرصنعت نماینده فروش اینورتر و توزیع کننده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی در خدمت شما عزیزان می باشد.


تعریف دیگری از اینورتر در الکترونیک

مبدل DC به AC یا مبدل به عنصری اشاره دارد که DC را به AC تبدیل می کند. هر وسیله ای که جریان مستقیم را به جریان متناوب تبدیل می کند اینورتر (مبدل DC-AC) نامیده می شود.

موج ایجاد شده توسط اینورترها یک موج مربعی است که با استفاده از فیلترهای مخصوص (پره و خازن) می توان آن را به موج سینوسی تبدیل کرد.فروش اینورترها در بازارهای تکفاز و سه فاز به انجام می رسند. کاری که این مبدل ها انجام می دهند برعکس یکسو کننده هاست .

اینورترها هیچ قطعه متحرکی ندارند و در کاربردهای مختلف از منبع تغذیه کامپیوتر گرفته تا تجهیزات حمل و نقل استفاده می شوند. اینورترها معمولاً برای تامین برق AC از منابع DC مانند پنل های خورشیدی یا باتری ها استفاده می شوند. اینورتر یک نوسان ساز الکترونیکی با قدرت بالا است. دلیل این نام گذاری این است که این دستگاه برخلاف مبدل AC به DC معمولی کار می کند.

در واقع اینورتر یا مبدل فرکانس وسیله ای است که با استفاده از آن می توان سرعت موتور سه فاز AC را بدون کاهش قدرت و گشتاور موتور کنترل کرد. فروش اینورترها در ظرفیت های مختلفی انجام می شوند مثلا برای موتور 20 اسب بخاری باید از اینورتر 20 اسب بخاری استفاده کرد.

از نظر ورودی، اینورترها به دو نوع تک فاز و سه فاز تقسیم می شوند. البته همه این خروجی ها سه مرحله هستند. برای اینورترهای بالای 3 اسب بخار، فقط از ورودی سه فاز استفاده می شود. به برخی مبدل های کم وات هشدار داده شده است که از لامپ های فلورسنت معمولی استفاده نکنند. علت این آلارم اتصال موازی خازن تصحیح برق به لامپ است. مشکل با برداشتن خازن حل می شود.

کاربرد اینورتر

درایوهای اینورتر یا فرکانس متغیر در صنایع مختلف برای راه اندازی و کنترل سرعت موتورها استفاده می شود.

دستگاهی که مصرف برق کولر گازی را کاهش می دهد
فرض کنید در تابستان برای خنک کردن اتاق از هوا استفاده می کنیم و کولر را نصب می کنیم تا دمای اتاق روی 24 درجه بماند.
در یخچال بدون اینورتر، یخچال با روشن و خاموش کردن، دمای محیط را در حدود دمای تنظیم شده حفظ می کند. به این ترتیب وقتی دمای اتاق سردتر از دمای تنظیم شده باشد، یخچال خاموش می شود و زمانی که دمای اتاق چند درجه بیشتر از دمای تنظیم شده باشد، یخچال روشن می شود و تا رسیدن به دما ادامه می دهد. خنک می شود و دوباره خاموش می شود تا گرم شود و چرخه ادامه پیدا می کند. این روشن و خاموش شدن ثابت نه تنها عمر چیلر را کوتاه می کند، بلکه مصرف انرژی را نیز به دلیل گشتاور راه اندازی بالا مورد نیاز افزایش می دهد.

هامرصنعت نماینده فروش اینورتر و تامین کننده انواع تجهیزات و اتوماسیون صنعتی در خدمت شماست.
اینورتر از نظر فاز و شکل موج خروجی
فروش اینورتر با توجه به تغییر فاز به دو نوع اصلی تکفاز و سه فاز و با توجه به شکل موج به چهار نوع زیر تقسیم می شود.
خروجی موج مربعی
خروجی به صورت سینوسی مدوله شده
خروجی به صورت سینوسی متفاوت
خروجی سینوسی خالص

برچسب‌ها: اینورتر,لوازم صنعتی,

نکات مهم خرید پمپ آب خانگی چیست

 در دنیای امروز به خاطر رشد جمعیت شهرها و کلان شهرها که باعث زیاد شدن ساخت و ساز در شهرها شده است و همچنین در تمام ساختمان‌های مسکونی و تجاری به دلیل افزایش جمعیت، مشکل فشار آب از معضلات ساختمانی به شمار می‌رود. بدین منظور گروهی از طراحان و مهندسین  دستگاه های پمپ آب خانگی را طراحی و تولید کرده‌اند.

این دستگاه نیروی الکتریسیته را به نیروی مکانیکی تبدیل می‌کند و باعث افزایش و بهتر شدن فشار آب می‌شود. در ساختمان‌هایی که به آب با فشار بالا نیاز دارند مورد استفاده قرار می‌گیرد.
 
الکتروپمپ‌ها یا دستگاه‌های پمپ آب علاوه بر مصارف ساختمانی، در صنعت هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. از موارد مصرفی آن در صنعت به آتش نشانی، تامین سرمایش و گرمایش، تخلیه آب انبار، پمپاژ آب،استخر، جابه‌جایی آب اشاره کرد.
 
در انتخاب و خرید پمپ آب مناسب برای ساختمان به چند نکته باید توجه کرد، تا بهترین انتخاب را داشته باشیم. مثلا بدانیم پمپ آب برای ساختمان ۷ طبقه چه خصوصیاتی دارد یا پمپ آب برای ساختمان ۴ طبقه دارای چه خصوصیاتی است. البته گاهی فروشندگان هم در رابطه با خرید اطلاعات غلطی به خریدار می‌دهند که باعث ایجاد مشکلاتی برای ساکنین ساختمان در آینده می‌شود.
 
از این رو باید در موقع خرید به تعداد واحدهای ساختمان، تعداد طبقات، تعداد شیرآلات و اتصالات موجود در ساختمان  و میزان مصرف آب توجه کرد تا مناسب ترین خرید رو انجام دهیم.
 
برای استفاده از پمپ آب، نمی‌توانید مستقیما آن را به لوله آب شهری متصل کنید، چرا که باعث افت فشار آب بقیه ساختمان‌های اطراف می‌شود. از نظر قانون این کار مشکل دارد و انجام چنین کاری غیرقانونی است. برای رفع این مشکل استفاده از یک منبع یا مخزن آب با توجه به نیاز ساختمان، تعداد طبقات و واحدهای موجود در ساختمان بهترین گزینه است.
 
یکی دیگر از نکاتی که در مورد پمپ آب باید به آن توجه کرد، محل نصب پمپ است. از عوامل دخیل در محل نصب پمپ می‌توان به نوع آن و نوع ساختمان اشاره کرد. در ساختمان‌های جدید، به دلیل اینکه استفاده از پمپ به یک نیاز تبدیل شده است، در زمان ساخت ساختمان محل مناسب نصب پمپ در نقشه ساختمان تعبیه شده است.
 
چنان چه قصد خرید این تجهیزات را دارید، فروشگاه بزرگ شاکری  اقدام به فروش پمپ آب خانگی به صورت اینترنتی کرده است. در صورت نیاز به اطلاعات بیشتر می‌توانید به سایت فروشگاه یا کارشناسان بخش فروش مراجعه کنید.
برچسب‌ها: فروشگاه بزرگ شاکری، پمپ,

آشنایی با انواع پمپ آب کفکش

 پمپ آب کفکش به شیوه سانتریفیوژ مستغرق کار می‌کند. از این نمونه ها معمولا برای پمپاژ آب های تمیز، آب چاه ها و سایر مخازن آب بدون لجن و آلودگی استفاده می‌شود. کار این پمپ ها به این صورت است که نیروی موتور الکتریکی، پمپ آب کفکش را به حرکت در می آورد و انرژی جنبشی آب را افزایش می‌دهد و در نتیجه آب پمپاژ می‌شود. فشار جریان خروجی آب به میزان و سرعت چرخش پروانه های پمپ بستگی دارد. اجزای اصلی پمپ آب کفکش عبارتند از: پروانه، محور، الکتروموتور، کابل،درزگیر مکانیکی، حلزون.

معمولا بدنه پمپ های کفکش از جنس پلاستیک، چدن، استیل و یا آلومینیوم تهیه می‌شوند. بسته به کاربرد هر پمپ، جنس بدنه آن متفاوت می‌باشد. به عنوان مثال برای آب‌های شور از پمپ‌هایی با بدنه پلاستیک و یا استیل استفاده می‌شود. زیرا آب شور خاصیت اسیدی دارد و برای جلوگیری از خورندگی و آسیب پمپ بهتر است از نمونه‌های استیل و پلاستیک استفاده شود. همچنین برای آب های زیرزمینی که قابل آشامیدن هستند مانند آب چاه‌ها از کف کش چاه ، با بدنه چدن و یا آلومینیوم استفاده می‌کنند.

از پمپ های آب کفکش برای آبیاری زمین های کشاورزی، فواره های مختلف، مصارف مسکونی، انتقال دادن آب استخرها و مخازن، خارج کردن پساب های فاضلاب و پساب هایی که به علت بارندگی ایجاد شده اند و انتقال دادن آب تمیز و پاکیزه استفاده می‌شود.

انواع مختلف پمپ آب کفکش:
– کفکش ساده

– تک فاز

– سه فاز

– آب خنک ( برای خنک کردن موتور از آب استفاده می شود )

– روغن خنک ( برای خنک کردن موتور از روغن استفاده می شود )

– خازن بیرون ( به صورت تک فاز )

– خازن داخل

و…

دهانه خروجی تک فاز، معمولا در سایز های 1، ¼ .1، 2 و 3 اینچ و دهانه کفکش های سه فاز در سایز های 2،3، 4 و 6 اینچ تولید می شوند. به عنوان مثال نمونه های کفکش 3 اینچ 11 متری VENZO، کفکش 2 اینچ 50 متری TMOX، کفکش 1 اینچ 33 متری ABR، کفکش 3 اینچ 15 متری HESEL و… در بازار موجود می باشد. همانطور که ملاحظه می کنید، پمپ های کفکش در ابعاد و ارتفاع متفاوت توسط شرکت های مختلفی تولید می شود. از آنجایی که تنوع پمپ های کفکش بسیار زیاد است، معمولا برای مشتریان مشکل است که از میان محصولات موجود، نمونه مناسب را پیدا کنند. بنابراین بهتر است پیش از خرید، با کارشناسان حرفه ای مشورت کنید.

مهمترین مشخصه های یک پمپ که در هنگام خرید پمپ های کفکش و کف کش چاه باید به آن توجه کرد، عبارتند از : میزان آبدهی، قدرت الکتروموتور، سایز دهانه خروج آب. برای خرید پمپ آب صنعتی و استعلام قیمت با کارشناسان ما تماس بگیرید.
برچسب‌ها: فروشگاه بزرگ شاکری,

آشنایی با انواع پمپ های آب صنعتی

 پمپ آب صنعتی ˛ پمپ های آب سنگین هستند که در صنایع مختلف برای جابجایی انواع مایعات استفاده می‌شوند. پمپ های آب صنعتی نه تنها آب را حمل می‌کنند، بلکه برای انتقال مایعات از جمله روغن، مواد شیمیایی، غذا، لجن، فاضلاب و بسیاری موارد دیگر مورد استفاده قرار می‌گیرند.

این پمپ ها تحت شرایط سخت آب و هوایی در مناطق مختلف کار می کنند. به همین دلیل، پمپ های آب صنعتی باید برای کار سخت و با بهترین مواد ساخته شوند تا اطمینان حاصل شود که آنها در بهترین حالت در طول هر روز کار می‌کنند. با توجه به ماهیت مایعاتی که می‌توان در مصارف صنعتی استفاده کرد، پمپ‌های صنعتی در اندازه ها و اشکال زیادی وجود دارند. طیف گسترده ای از انواع پمپ˛ مانند پمپ های پیستونی، پمپ های دیافراگمی، پمپ های پیچ، پمپ های دنده ای، پمپ های پریستالتیک، پمپ های حفره پیشرونده.

از پمپ های آبیاری برای تأمین آب بخشی از زمین، در هر نقطه از یک چمن­زار کوچک تا مناطق بزرگتر مانند مزرعه استفاده می شود. انواع مختلفی از پمپ های آبیاری وجود دارد. قبل از انتخاب پمپ آبیاری، ابتدا باید سیستم آبیاری خود را طراحی کنید تا مطمئن شوید که پمپ آبیاری مناسب را خریداری کرده اید.

در زیر به چهار نوع اصلی پمپ آبیاری اشاره می کنیم:
پمپ های توربین
پمپ های پروانه ای
پمپ های گریز از مرکز
پمپ های شناور
پمپ های توربین˛ یک پمپ آب غوطه ور با موتور سطح بالا است. اگر سطح آب متفاوت باشد، این پمپ یک انتخاب عالی است زیرا از مکش˛ برای جذب آب استفاده می کند و سطوح فشار پایین را جبران می‌کند.

پمپ های پروانه ای در نزدیکی سطح آب قرار دارند، اما مکش کافی برای جذب آب را ارائه نمی دهند. آنها از ظرفیت بالایی برخوردارند و هنگام جابجایی حجم زیادی از آب˛ به خوبی کار می‌کنند.

پمپ های گریز از مرکز˛ از یک پروانه چرخان برای افزایش سرعت سیال و فشار آن استفاده می‌کنند.

پمپ آب صنعتی شناور مهم ترین ابزار شما برای برداشتن یک گودال کوچک یا یک مساحت بزرگتر مانند بیرون آوردن آب از زیرزمین، خواهد بود. یک پمپ آب شناور یک پمپ همه کاره است که برای انتقال آب از فضاهای زیرزمینی، استخرها، مناطق سیل زده و موارد دیگر ایده آل است.
استفاده از آنها آسان است و پیچیدگی زیادی ندارند. پمپ های شناور پمپ هایی هستند که قرار است به طور کامل در زیر آب غوطه ور شوند. پمپ های آب طوری ساخته شده اند که بدون ترس از شکستگی در آب غوطه ور شوند. یک موتور پمپ آب شناور در یک پارتیشن محافظ (موتور خشک) قرار دارد و هرگز تحت تأثیر ماده ای که پمپ می‌کنند نخواهد بود، خواه آب فقط چند اینچ باشد یا به حالت سرریز برسد. برای خرید پمپ آب باکیفیت می توانید با شماره 09120402279 تماس بگیرید. 
 
 
برچسب‌ها: فروشگاه بزرگ شاکری,

استفاده از پمپ سمپاشی برای دفع آفات گیاهان و محصولات کشاورزی بسیار رایج است. افرادی که در عرصه کشاورزی فعال هستند، می‌ دانند که برای داشتن محصول بهتر باید در زمان‌ های مشخص و دقیقی اقدام به سم پاشی محصولات کشاورزی خود کنند. امروزه پیشرفت تکنولوژی باعث شده تا شاهد ظهور ابزارهای مختلف و پمپ‌ های گوناگون برای انجام سمپاشی باشیم. همین تنوع بالا گاهی باعث می‌ شود تا خرید سمپاش برای افراد با سطوح نیاز مختلف کمی چالش برانگیز شود. برای اینکه خرید هوشمندانه داشته باشید باید ابتدا یک شناخت کلی نسبت به انواع سمپاش موجود در بازار به دست آورید و سپس گزینه‌ ای که بیشترین سازگاری با نیاز شما دارد را انتخاب نمایید.

انواع پمپ سمپاشی
● سمپاش دستی
معمولاً در بیشتر نمونه‌ های پمپ سمپاش دستی روند تامین نیرو برای پاشیدن سم با استفاده از دست انجام می شود. این محصولات معمولاً دارای تلمبه‌ ای هستند که به شما کمک می‌ کند فشار هوای کافی برای خروج سموم از محفظه را تامین کنید. این محصولات برای کشاورزی در سطوح پایین یا مصارف خانگی کاربرد دارند.
 
● سمپاش شارژی
پمپ سمپاش شارژی دارای باتری است و نیروی الکتریکی تامین کننده فشار مورد نیاز برای پاشش می‌ باشد. این محصولات برای افراد با سطوح نیاز مختلف در حجم‌ ها و قدرت‌ های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌ شوند. از قابلیت های پمپ سمپاش شارژی می توان به قابل حمل بودن و راحتی در زمان استفاده اشاره کرد.
 
● سمپاش بنزینی
نیروی مورد نیاز برای پاشیدن سم در این تجهیزات با استفاده از موتور بنزینی تامین می‌ شود. همچنین در نمونه‌ های مشابهی از موتورهای دیزلی نیز استفاده می‌ کنند. این محصولات هم دارای ابعاد و اندازه‌ های مختلفی هستند. سمپاش بنزینی برای افرادی که نیاز به سمپاشی مساحت زیادی دارند، به کار می‌ روند.
 
نکات مهم در زمان خرید سمپاش
زمانی که قصد خرید پمپ سمپاشی را دارید باید حتماً پارامترهای گوناگونی را مد نظر قرار دهید تا بتوانید در نهایت سراغ محصولی سازگار با نیاز خود بروید. این پارامتر‌ها عبارتند از:
 
● نوع محصول کشاورزی
● حجم درختان یا گیاهانی که قصد سمپاشی آنها را دارید.
● بودجه‌ ای که برای خرید پمپ سمپاشی در اختیار دارید.
● نوع سموم مورد استفاده برای سمپاشی
● محل استفاده از سمپاش
 
با توجه به تمامی این موارد باعث می‌ شود تا در نهایت شما سراغ پمپ سمپاش متناسب با نیاز خود بروید و بودجه‌ ای که برای خرید این تجهیزات در نظر دارید را به درستی مصرف نمایید. در پایان نیز به یاد داشته باشید که می‌ توانید برای خرید انواع پمپ سمپاش از این صفحه اقدام کنید. همچنین در صورتی که نیاز به هرگونه مشاوره دارید، می‌ توانید با متخصصین ما قبل از خرید تماس بگیرید.
برچسب‌ها: ,
بایگانی
پیوندهای روزانه
آمار بازدید
آنلاین : 0
بازدید امروز : 6
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته گذشته : 6
بازدید ماه گذشته : 6
بازدید سال گذشته : 17
کل بازدید : 562